استان بوشهر در جایگاه نخست حوزه اشتغال کشور

استان بوشهر در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱ استان‌ها، رتبه اول کشور را در ایجاد و نظارت بر اشتغال و کاهش نرخ بیکاری به خود اختصاص داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، در هشتاد و پنجمین جلسه شورای‌عالی اشتغال کشور به ریاست رئیسی، ریاست جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر اعضا و با حضور استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، استان بوشهر در ارزیابی عملکرد سال۱۴۰۱ استان‌های کشور، در رتبه اول کشور در ایجاد و نظارت بر اشتغال و کاهش نرخ بیکاری معرفی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای این جلسه، ضمن ارائه گزارش عملکرد و اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغال کشور، گفت: استان بوشهر بر اساس گزارش زمستان ۱۴۰۱ مرکز آمار با نرخ بیکاری ۹/۷ در رتبه سوم کشور قرار دارد و این استان با تعهد اشتغال ۲۱ هزار ۶۷۴ نفری توانست ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال را در سال ۱۴۰۱ به ثبت برساند.

رئیس جمهور نیز گفت: ایجاد اشتغال پایدار، اولویت اصلی کشور و مأموریت جدی دولتمردان است و ملاک ارزیابی استانداران بر اساس عملکرد در حوزه اشتغال خواهد بود.

رئیسی با بیان اینکه دستگاه‌های عضو شورای‌عالی اشتغال مصوبات شورا را با جدیت پیگیری کنند افزود: کیفیت انجام وظایف دستگاه‌های متولی و مسیر طی شده برای اشتغال‌زایی در سال‌های اخیر ارزیابی شود. همچنین باید آسیب‌شناسی شود که چه اشکالاتی در نحوه تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ها و همچنین روند اجرای این بخشنامه‌ها و دستورات بوده تا دوباره گرفتار همان مشکلات گذشته نشویم.

کد خبر: 60592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =