پیام مدیر درمان تامین‌اجتماعی اصفهان به مناسبت روز ملی جمعیت

محمد رجالی، مدیر درمان تامین‌اجتماعی اصفهان با ارسال پیامی به مناسبت روز ملی جمعیت، این روز را گرامی داشت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان اصفهان، در متن پیام رجالی آمده است: بنا به پیشنهاد سازمان ثبت احوال کشور و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۳۰ اردیبهشت مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر انقلاب به عنوان روز ملی جمعیت در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید.

با توجه به تبیین سیاست‌های جمعیتی که برای نخستین بار در تاریخ کشور صورت پذیرفته شده است، این مساله به عنوان یک نقطه عطف در مباحث مهم جمعیت قلمداد می‌شود. در همین راستا و با توجه به اهمیت فرهنگسازی بحث جمعیت، باید بتوانیم بهره‌گیری مناسب را از روز ملی جمعیت (۳۰ اردیبهشت ماه ) داشته باشیم.

در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در جهت پیشبرد سیاست های کلان جمعیتی و نیز نقش اثرگذار و بی بدیل دانشگاه ها و مراکز آموزشی در تربیت نسل جوان و راهکارهای مؤثر در فرهنگ سازی فرزندآوری و فرزند پروری که نتیجه آن نسلی صالح، که موتور پیشران کشور است، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان نیز با بهره گیری از اساتید مجرب در حوزه جمعیت، دانش خانواده و مردم شناسی و نیز برگزاری نشست های تخصصی با موضوع جمعیت توانسته است سهم خود را ایفا نماید.

ارتقای پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان در راستای تحکیم و پایداری بنیان خانواده از فعالیت‌های موثر در راستای اعتلای جمعیت است. زیرا بزرگ ترین سرمایه هر جامعه نیروی انسانی و کارآمد آن است که می‌تواند توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را به ارمغان آورد.

اینجانب روز ملی جمعیت را به بیمه‌شدگان عزیز و فرهیختگان ارجمند که در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی که زمینه ساز این تحول هستند تبریک عرض می‌کنم.

کد خبر: 60298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =