ایجاد بیش از ۳۹ هزار فرصت شغلی در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از ایجاد ۳۹ هزار و ۱۴۵ فرصت شغلی طی سال گذشته براساس سامانه رصد در استان خبر داد که نسبت به تعهد هدفگذاری شده ۱۰۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی جهانی روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان با اعلام این خبر افزود: تعهد ثبت شده در این سامانه برای ایجاد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته ۴۰ هزار و ۳۲۷ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه تحقق تعهد دستگاه‌ها در سه شهر خرم‌آباد ، رومشکان و دورود بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد بود گفت: تحقق تعهد دستگاه‌ها در بقیه شهرستان‌ها بیش از ۱۰۰ درصد برآورد شد به نحوی که تحقق تعهدات اشتغال ۱۴۰۱ در شهرهای بروجرد ، پلدختر، سلسله و ازنا به ترتیب ۱۲۴ درصد،۱۱۲ درصد،۱۰۶ درصد و ۱۰۱ درصد بوده است.

وی بیان کرد: از نظر دستگاهی نیز بنیاد برکت با ۱۴۶درصد، کمیته امداد ۱۳۴ و اتاق اصناف با۸۶ درصد بیشترین اشتغالزایی را نسبت به تعهد ثبت شده داشته‌اند و کمترین میزان اشتغالزایی نیز به ترتیب با ۱۴، ۳۲و ۳۸ درصد مربوط به ادارات کل منابع طبیعی تامین‌اجتماعی و ثبت احوال بود.

جهانی همچنین گفت: تعهد ایجاد اشتغال در استان طی سالجاری ۲۹ هزار و ۵۴۴ نفر است که شش هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد مربوط به کمیته امداد، چهار هزار و ۵۰۰ نفر بنیاد برکت و سه هزار مورد نیز در تعهد جهاد کشاورزی است.

به گفته وی سال گذشته ۱۰۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد و سهمیه امسال نیز ۱۳۰ میلیارد تومان است.

کد خبر: 60273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =