پرسپولیس - فولاد؛ جدالی برای فرار از تشویش

در ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال، تیم پرسپولیس پس از سپری کردن روزهایی پر حاشیه امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم فولاد خوزستان می‌رود.

به گزارش آتیه آنلاین، ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی تهران، امروز و از ساعت 16 و 40 دقیقه میزبان یکی از مسابقات حساس لیگ برتر فوتبال ایران خواهد بود. جایی که دو تیم پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان به مصاف هم خواهند رفت. جدالی که بسیاری از تماشاگران فوتبال آن را بیش از آن که جدال دو تیم بدانند، جدال اندیشه‌های دو مربی جوان یعنی یحیی گل محمدی روی نیمکت پرسپولیس و جواد نکونام روی نیمکت تیم فولاد خورستان، قلمداد می‌کنند.

**تنش‌های پرسپولیس، امتیاز فولاد!

تیم فوتبال پرسپولیس پس از آنکه پیروزی در شهرآورد تهران را در دقایق پایانی با تساوی تعویض کرد، حالا بسیار انگیزه دارد که با عبور از سد میهمان خود یعنی فولاد خوزستان، نوار تساوی‌های پیاپی خود را قطع کند و بالاخره سرخ پوشان بعد از ناکامی‌هایی که گویا از قطر و فینال لیگ قهرمانان آسیا با خود سوغات آورده‌اند، رنگ پیروزی را ببینند. همین انگیزه بالای قرمزپوشان پایتخت کار را برای شاگردان جواد نکونام سخت می‌کند. هر چند تیم فولاد خوزستان در هفته های مختلف لیگ نشان داده که تیم سرسختی است که عبور از آن کار ساده ای برای هیچ تیمی نخواهد بود. 

از طرفی حواشی متعددی که این روزهای اخیر یقه پرسپولیس را گرفته است و سرمربی و مدیر عامل این تیم را به جان هم انداخته موجب شده است، پرسپولیس از نظر روحی در شرایط ایده آلی نباشد و شاید همین تشویش روزهای اخیر مجموعه پرسپولیس امتیازی مثبت برای فولادی ها به شمار برود و این تیم بتواند از پرسپولیس امتیاز بگیرد. تیم پرسپولیس در حال حاضر در رده دهم جدول رده بندی قرار دارد البته که این تیم سه بازی کمتر نسبت به حریفان دارد اما به هر حال هر بازی برای این تیم از نظر کسب امتیاز حائز اهمیت خواهد بود و تمامی این موضوعات سبب می شود که امروز در ورزشگاه آزادی شاهد جدالی تماشایی و حساس و احتمالا پر از تنش باشیم.

**پایان بدشانسی‌های پرسپولیس

بازیکن محروم تیم پرسپولیس که عدم حضورش به این تیم ضربه زیادی وارد کرد و بسیاری از منتقدان بر این باورند که حضور این بازیکن می توانست میزان ناکامی‌های مدت اخیر سرخ پوشان را کاهش دهد، درباره بازی پرسپولیس اظهاراتی بیان داشت. این بازیکن معتقد است که پرسپولیس فولاد را شکست خواهد داد و پیروزی‌های این تیم در ادامه لیگ برتر فوتبال از همین دیدار آغاز خواهد شد: «فولاد تیم خوبی است اما این تیم نمی‌تواند مقابل قدرت تهاجمی و تیمی پرسپولیس طاقت بیاورد و تسلیم خواهد شد. پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی است و من اطمینان دارم نوار بدشانسی‌های این تیم مقابل فولاد از بین می‌رود و تیم‌مان با شکست دادن فولاد روی دور برد افتاده و حرکت‌اش را برای رسیدن به صدر آغاز خواهد کرد. در بازی‌های قبلی هم تیم ما بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت اما بیشتر بدشانسی و بداقبالی اجازه نداد تا پرسپولیس به حق واقعی‌اش برسد.» 

** زوج طلایی خط حمله فولاد

تیم فولاد خوزستان هرچند فراز و نشیب در این فصل از لیگ کم نداشته و گاه با ارائه بازی خوب برای حریفان خط و نشان کشیده، اما بعضا هم پیش آمده که از این تیم شاهد بازی کسل کننده و حتی ضعیف بوده باشیم. با تمام این تفاسیر شاگردان جواد نکونام همواره در خط حمله وضعیت خوبی داشتند و به همین دلیل است که توانسته اند تا کنون 15 امتیاز تصاحب کنند و در رده هفتم قرار بگیرند. این تیم سرسخت جایگاهی بهتر از هفتمی می خواهد و حالا سد پرسپولیس می تواند نقطه خوبی برای پرش آن ها باشد. نقطه خوب اما بسیار سرسخت. فولاد در خانه در آخرین مسابقه اش مقابل مس رفسنجان در ثانیه های پایانی برد را با مساوی عوض کرد تا دو مساوی پیاپی کسب کرده باشد. در این میان زوج فرشاد احمدزاده و پاتوسی زوج خطرناک فولاد است که احتمالا نگرانی اصلی یحیی گل‌محمدی خواهد بود. از طرفی نباید پریرا را فراموش کرد چرا که او هم مهاجم بسیار زهرداری است و هیچ بعید نیست که نکونام در این بازی از تمام توان مهاجمان خود بهره ببرد و دست پر ورزشگاه آزادی تهران را ترک کند. پیش بینی می‌شود که امروز تیم پرسپولیس در خط حمله روز سختی را سپری کند و کوچکترین اشتباه از سوی این تیم ممکن است موجب شود که فولادی ها به گل برسند و کار را برای پرسپولیس سخت کنند.

کد خبر: 6017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =