برگزاری مجموعه نشست‌های فعالیت و کسب و کارهای (B2B)

اولین رویداد از مجموعه نشست‌های فعالیت و کسب و کارهای (B2B) امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در جریان پنجمین نمایشگاه توانمدی‌های صادراتی جمهوری اسلامی، (expo 2023) در حوزه نهادهای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین، موضوعات مرتبط با رمزارزها و خصوصیات بلاکچین، تاریخچه رمزارز بیت کوین جزئیات فعالیت در بازارهای مالی دیجیتال در حوزه تبادلات تجاری با کشورهای مختلف و سازوکارهای این بخش در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

در این رویداد همچنین انواع دارایی موجود در بازار مالی کشور، انواع پول دیجیتال و روش های کار با آنها در بازارهای مالی داخلی و خارجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت

پول دیجیتال و مناسبات این حوزه در بازارهای جهانی، مبادلات حوزه ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف نیز در رویداد صبح امروز نمایشگاه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

پیچیدگی‌های کارهای مربوط به صادرات کالا در زمینه‌های مختلف، اعتبار اسنادی، مسیرهای رسمی انتقال پول و مدیریت لجستیک نیز در نشست اشاره شده تشریح شد.

فرایندهای رایج استفاده از رمزارزها در حوزه تجارت بین‌الملل، ریسک‌ها و مزایای بهره‌مندی از این فرایند و اقدامات و سازوکارهای لازم برای بهبود فرایند اشاره شده نیز توسط کارشناس حاضر در رویداد تحلیل شد.

کارشناس این حوزه درباره تبادلات تجاری بین‌المللی توضیح داد: چالش‌های مالیاتی رایج در حوزه تبادلات تجاری بین‌المللی در قالب فرایندهای کاربردی رمز ارز، فرایندهای کم ریسک در این حوزه در قالب استفاده از برات دیجیتال امروز در حال انجام است.

قوانین و مقررات مربوط به معاملات رمزارزها در سطح بین‌الملل و جزئیات معاملاتی در این بخش، مشکلات حوزه تعهد ارزی، مقررات مربوط به حوزه‌های مالیاتی، پیمان‌های پولی دوجانبه بین کشورها و مسائل امنیتی مربوط به این حوزه نیز توسط کارشناس مورد بررسی قرار گرفت.

(B2B)، تبادل الکترونیکی محصولات و سرویس‌ها، بین شرکتهای تجاری بدون دخالت مستقیم مشتریان محسوب می‌شود.

این مدل ارتباط و تعامل تجاری در واقع شامل خریداری ساده و موثر، حسابداری و سایر کارکردهای اداری است. هزینه‌های معاملاتی کمتر و آسان کردن فروش موجودی اضافی از دیگر ویژگی‌های این نوع تعامل تجاری به شمار می‌رود. چنین تجارت‌هایی روی شبکه‌های بر پایه اینترنت ایجاد می‌شوند .

این رویداد با حضور علاقمندان و کارشناسان حوزه بازارهای مالی در سالن شماره 27پنجمین نمایشگاه توانمدیهای صادراتی جمهوری اسلامی، (expo 2023) با محوریت پنل فرصت‌های تجاری بازار کشورها برگزار شد.

کد خبر: 60151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =