کیفیت آموزش پزشکی موجب ارتقا سطح سلامت جامه است

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر تقویت زیرساخت‌های اجرایی هوش مصنوعی در حوزه سلامت در جهت بالا بردن کیفیت آموزش پزشکی تاکید کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه علوم پزشکی کشور مورد تایید سازمان‌های بین‌المللی است، گفت:در وزارت بهداشت ۲۵۰ هزار دانشجو و ۲۱ هزار عضو هیات علمی داریم و تمام رشته‌های دنیا در وزارت بهداشت وجود دارد.

وی افزود: آموزش ما باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد ومتناسب با این مسئله اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. همایش آموزش علوم پزشکی کشور مبتنی بر آموزش پاسخگو همزمان با شانزدهمین جشنواره شهید مطهری برگزار خواهد شد. بعد از دوران کرونا این اولین همایشی است که به صورت حضوری برگزار خواهد شد و بیست نفر سخنران کلیدی از کشورهای مختلف جهان در این همایش حضور دارند.

در ادامه محمدی ، دبیر جشنواره گفت: حدود سه هزار نفر در همایش ثبت نام کرده‌اند و استادان برگزار کننده کارگاه نیز از ده کشور دنیا هستند، همچنین ده سمپوزیم در این همایش برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از دانشجویان در این همایش حاضر خواهند شد،گفت: در طی این سه روز به صورت موازی سیزده برنامه برگزار می‌شود. به هجده فرایند برتر جوایز اهدا خواهد شد، حدود ششصد ایده دانشجویی ارایه شده است که به شش ایده جوایز اهدا میشود، همچنین بر اساس رزومه به سه نفر از دانشجویان محقق برتر جایزه اهدا خواهد شد.

در ادامه خجسته، دبیر کنگره هوش مصنوعی اضافه کرد: تکنولوژی نوین باعث تحول شگرفی در حوزه سلامت شده است، به همین دلیل در وزارت بهداشت نیز اولین دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در کشور ما شروع به کار کرد. وی افزود: اولین کنگره علوم پزشکی در هوش مصنوعی در جزیره کیش و پانزده کارگاه تخصصی نیز برگزار می‌شود. از دانشگاه ها نیز دعوت کردیم ایده های خود را ارایه دهند و در نهایت امیدوارم بتوانیم تفاهم نامه برای اجرایی سازی ایده‌ها امضا کنیم. خجسته تصریح کرد:در این کنگره در خصوص حقوق بیماران، درمان بیماران با ربات و ... بحث و تبادل نظر می‌شود، البته این موضوع نیازمند زیرساخت است، در حوزه مقالات هوش مصنوعی رتبه ۷ دنیا را داریم اما این مقالات به اجرا نرسیده است و نیازمند زیرساخت است و باید به سمتی رفت که در علوم پزشکی همگام با کشورهای پیشرفته حرکت کنیم.

باقری فرد ادامه داد: ۷۰ درصد تکنولوژی‌های درمان از دوران کرونا در کشور ما بومی سازی شده است ، ما بر استفاده از ظرفیت تکنولوژی ها تاکید داریم اما موضع وزارت بهداشت همیشه برگزاری حضوری کلاس ها است.

وی گفت: آموزش پزشکی ما مورد تایید فدراسیون جهانی آموزش پزشکی است. همچنین پزشکی عمومی ما نیز مورد تایید این فدراسیون جهانی است و اعضای این فدراسیون هفته آینده به کشور ما سفر خواهند کرد و از دانشگاههای ما بازدید خواهند داشت. باقری فرد ادامه داد: وزارت بهداشت به وظیفه خود برای افزایش ظرفیت پزشکی عمل کرد، دانشگاه ما اقدامات لازم را انجام دادند، این موضوع نیازمند زیرساخت جدید است، دانشجویان برای تحصیل نیازمند آزمایشگاه ، خوابگاه و ... هستند، امیدواریم در سال آتی بودجه لازم در اختیار دانشگاه قرار گیرد، اگر زیرساخت‌ها تامین نشود کیفیت آموزش خدچه دار می‌شود ، وزیر بهداشت تعاملات لازم را با شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان برنامه و بودجه انجام داده است و منتظر تخصیص بودجه هستیم. برای اموزش هر دانشجوی پزشکی ۱۵۰ میلیون تومان هزینه می‌شود البته با در نظر گرفتن ساخت کلاس و خوابگاه نیازمند یک میلیارد تومان بودجه هستیم.

وی گفت: نمی‌گذاریم کمیت فدای کیفیت شود، به دلیل اینکه کیفیت آموزش ما با سلامت مردم ارتباط دارد.

کد خبر: 59610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =