پوشش ۳ میلیون نفری بیمه‌شدگان اداره‌کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ

سعید حسینی، مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به عملکرد اداره کل غرب تهران بزرگ طی سال‌جاری گفت: مجموعاً سه میلیون و ۱۱ هزار و ۸۴۸ نفر مجموع بیمه‌شده اصلی و تبعی تحت پوشش این اداره‌کل قرار دارند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ، حسینی امروز، چهارشنبه در حاشیه نشست شورای اداری این اداره کل افزود: یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۴۱ نفر بیمه شده اصلی و ۳۵۸ هزار و ۱۳۸ مستمری‌بگیران نیز از پوشش حمایتی این اداره‌کل بهره‌مند هستند.

او در ادامه اضافه کرد: تعداد ۱۹۲ هزار و ۸۰۳ کارگاه فعال و نیمه‌فعال نیز در حوزه اداره کل تأمین اجتماعی غرب تهران فعالیت دارند. جمعیت تحت پوشش بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی نسبت به قبل از انقلاب به بیش از هشت برابر افزایش یافته است.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ بیان کرد: یکی از آرمان‌های مهم خیزش عمومی و خواست فراگیر مردمی در انقلاب اسلامی "عدالت اجتماعی" بوده است که طی این ۴۴ سال، تأمین اجتماعی بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی و در راستای برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی نسبت به قبل از انقلاب بیش از هشت برابر از جمعیت شاغل ایران اسلامی معادل ۵۳ درصد را تحت پوشش قرار داده است.

او با اشاره به گستردگی دامنه جامعه مخاطبان افراد تحت پوشش گفت: تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی و دومین تامین‌کننده درمان با پوشش بیش از ۳۸ میلیون نفر بیمه‌شدگان اصلی و تبعی و هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر، خدمات بیمه‌ای و درمانی به آنها ارائه می‌دهد.

حسینی افزود: در هر روز کاری ۱۵۰ حکم مستمری صادر می‌شود و تنها طی ۹ ماهه سال‌جاری ۲۸ هزار و ۷۳۹ نفر از بیمه‌شدگان به جمع بازنشستگان پیوستند.

او همچنین گفت: برای متقاضیان برقراری کارهای سخت و زیان‌آور طی ۹ ماه اخیر تعداد چهار هزار و ۴۴۸ نفر پس از بررسی پرونده در کمیته‌های اداره کل غرب و شعب تابعه، حکم بازنشستگی صادر شد.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ صدور اسناد کوتاه‌مدت در سطح شعب این اداره کل را طی ۹ ماه سال‌جاری بیش از ۱۰۰ هزار سند دانست و افزود: طی این دوره ۳۷ هزار و ۴۹۳ نفر اروتز و پروتز دریافت کردند و به بیش از ۱۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان هدیه ازدواج پرداخت شد.

حسینی با اشاره به اهداف دولت و راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی، سه مفهوم تحول، عدالت و اعتماد را سه شاخص مهم در راهبردهای تحولی این سازمان برشمرد و گفت: توسعه پوشش بیمه همگانی برای آحاد مردم، هوشمندسازی تأمین اجتماعی، کنترل منابع و مصارف، مبارزه با فساد و صیانت از اموال و دارایی‌های سازمان را به جدیت دنبال می‌کنیم.

او ادامه داد: در راستای توسعه طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و با کسب مقام اول در سطح ادارات کل تأمین اجتماعی، اداره کل غرب تاکنون بیش از ۵۹ هزار و ۲۰ نفر دانشجو و ۴۲ هزار و ۱۰۲ نفر از زنان خانه‌دار را تحت پوشش قرار داده است.

حسینی ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری در ۲۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ و توصیه ایشان در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی که همانا توسعه عدالت اجتماعی است را بسیار مهم توصیف کرد.

کد خبر: 57743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =