با نامه شورای رقابت، بورس منفی شد

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «سوم بهمن» با افزایش بیش از هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در داد و ستدهای روز جاری حواشی عرضه خودرو در بورس کالا، دامن بازار سهام را نیز گرفت، به‌طوریکه به‌رغم اینکه شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی معاملات توانسته بود تا رقم یک میلیون و ۶۶۷ هزار واحدی افزایش یابد، نامه شورای رقابت مبنی بر توقف عرضه خودرو در بورس کالا باعث شد از سرعت این صعود کاسته شود و شاخص در نهایت در رقم یک میلیون و ۶۵۳ هزار واحد بایستد.

بر این اساس امروز شاخص کل بورس با ۱.۰۲۴ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۶۵۳ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن ۲.۷۶۳ واحد افزایش یافت و به رقم ۵۲۲ هزار و ۷۰۰ واحد رسید.

این درحالیست که امروز نمادهای ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی بوعلی سینا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس هم با ۸۸ واحد افزایش در رقم ۲۱ هزار و ۳۵۱ واحد ایستاد و نمادهای پتروشیمی مارون و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و سرمایه‌گذاری سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

با چنین تصمیماتی که از سوی شورای رقابت اعلام می‌شود، ریسک حضور در بازار سرمایه افزایش پیدا می‌کند و در چنین شرایطی باید دید واکنش شورای عالی بورس و وزارت صمت نسبت به این تصمیم شورای رقابت چیست؟ قدر مسلم اگر قرار باشد، عمده محصولات خودرویی از بورس کالا خارج شوند، این مسئله در کوتاه مدت بورس را در مسیر نزولی قرار خواهد داد، که این موضوع سایر بازارهای سرمایه‌ای از جمله خودرو، مسکن، طلا، سکه و ارز را تقویت خواهد کرد.

کد خبر: 57287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =