بمباران تبلیغات در صدا و سیما

رسانه ملی این روزها به گونه ای برحجم تبلیغاتِ خود افزوده است که می توانیم بگوییم مخاطب را  بمباران تبلیغاتی می کند.

به گزارش آتیه آنلاین، صدا و سیما در سال‌های اخیر با شعار کمبود بودجه و نداشتن هزینه کافی برای تولیدات فاخر، تبلیغات تلویزیونی و برنامه‌های اسپانسرمحور را فراتر از  حد استاندارد  افزایش داده است و از محل تبلیغات، پول های کلانی را به جیب می‌زند در حالی که صداوسیما سازمانی فرهنگی و هنری و هدف آن، تولید برنامه و محتوا برای مخاطبان است و هرساله برای انجام این وطایف بودجه هنگفتی از دولت کسب می کند.

البته پخش آگهی بازرگانی از تلویزیون در همه دنیا مرسوم است اما اینکه بیشتر از سریال و فیلم سینمایی، آگهی‌های بازرگانی به مردم نشان ‌دهیم واقعا عجیب است. در واقع می‌توان گفت که مدتی است پول و تجارت جایگزین فرهنگ، باورها و ارزش‌ها شده و رسانه ملی از اهداف اصلی سال‌های نخست خود که قرار بوده دانشگاهی اجتماعی باشد، فاصله گرفته است.

در همین راستا در تاریخ یکشنبه ۲۱ دی ماه خبری منتشر شد که شورای نظارت بر صداوسیما، به ریاست حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای خواستار رعایت شئون اجتماعی و فرهنگی و پرهیز از اغراق و افراط در پخش آگهی‌های بازرگانی شده است تا به اعتماد مردم خدشه وارد نشود. در این جلسه، اعضای شورای نظارت پس از استماع گزارش‌ها و برنامه‌های حوزه مالی و بودجه‌ای سازمان، رونق تولیدات صدا و سیما به‌ویژه در حوزه نمایشی و بهبود کیفیت آثار را خواستار شدند و بر ضرورت افزایش برنامه‌های جذاب و پرمخاطب تأکید کردند. نمایندگان قوای سه‌گانه در شورای نظارت، رعایت برخی شئون اجتماعی و فرهنگی در پخش آگهی‌های بازرگانی و پرهیز از اغراق و افراط را مهم برشمردند و اعتماد مردم به صداوسیما را یک اصل خدشه ناپذیر دانستند که می‌بایست در تمامی اقدامات و برنامه‌ها مورد عنایت جدی قرار گیرد. اعضای شورای نظارت، مدیریت صحیح مالی و استفاده بهینه و مطلوب از امکانات و نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری و همچنین رضایت‌مندی مردم از برنامه‌های سازمان صداوسیما و کارکنان رسانه ملی از دست‌اندرکاران را اصلی مهم و اساسی دانستند.

صدا و سیما در صورت توجه به درخواست شورای نظارت بی‌هیچ شک و تردیدی شاهد رشد و افزایش تعداد بیننده و زمان تماشای برنامه‌های تلویزیون خواهد بود و عمل به این درخواست کوتاه که در بخشی از جلسه ۴۸۶ شورای نظارت بر صداوسیما عنوان شد می تواند  اتفاقات خوبی را اول برای مردم و دوم برای رسانه ملی رقم بزند. حال باید منتظر ماند و دید که تلویزیون پس از این اعتراض چه رویه‌ای را در پیش می گیرد و باتوجه به اینکه پای شورای نظارت بر صداوسیما و خواسته این مرکز در میان است  رسانه ملی در کنداکتور برنامه‌های خود تغییراتی را اعمال خواهد کرد یا خیر.

کد خبر: 5727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =