کاهش فعالیت‌های ساختمانی در آذرماه براساس آمار

عدد شامخ کل آذرماه در نقطه ۴۰.۹۵ ایستاد که با کاهش نسبی نسبت به ماه قبل،   نشان دهنده کاهش فعالیت در حوزه صنعت ساختمان است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، بررسی‌های آماری نشان داد عدد شامخ کل آذرماه (۴۰.۹۵)، نسبت به ماه قبل (۴۵.۷۸) کاهش نسبی داشته که نشان دهنده کاهش فعالیت در حوزه صنعت ساختمان در آذر ماه نسبت به آبان ماه است.

براساس این گزارش، مولفه‌های میزان فروش کالاها و خدمات و میزان سفارشات جدید مشتریان نسبت به ماه قبل کاهش نسبی داشتند.

همچنین مولفه‌های قیمت خرید مواداولیه یا لوازم موردنیاز، سرعت انجام وتحویل سفارش و یا فرآیند کار، قیمت محصولات تولیدشده(خدمات ارائه شده) و مصرف حامل‌های انرژی نسبت به ماه قبل افزایش قابل توجهی داشته است که عموماً ناشی از تشدید تحریم‌ها و همچنین اثرات نوسان نرخ ارز در چند ماه گذشته است.

رقم شاخص انتظارات تولید در ماه آینده با ثبت عدد (۴۸.۴) نشان دهنده ادامه‌دار بودن وضعیت رکود برای فعالیت‌های ساختمانی در دی ماه نسبت به آذر ماه است.

کاهش مولفه‌های میزان فروش کالاها و خدمات و میزان سفارشات جدید مشتریان نتیجه افزایش مولفه‌ قیمت خرید مواداولیه یا لوازم موردنیاز بوده و و افزایش چشمگیر مولفه‌ سرعت انجام و تحویل سفارش و یا فرآیند کار حاصل از اقبال مخاطبان این صنعت جهت تکمیل پروژه‌ها و سفارشات پیشین، قبل از مواجهه با افزایش مجدد قیمت‌ها است.

به باور کارشناسان و فعالان اقتصادی در صورت ادامه دار بودن نوسانات نرخ ارز، کاهش تقاضا بازار مسکن همچنین عدم جذب سرمایه‌گذاری در این بخش، شاهد تشدید وضعیت رکود و از بین رفتن پایداری اشتغال و تعطیلی واحدهای تولیدی در ماه‌های آینده خواهیم بود.

کاهش فعالیت‌های ساختمانی در آذرماه براساس آمار

کد خبر: 56694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =