نگاه‌ها خیره به نود و چهارمین نبرد!

تقابل سنتی سرخابی‌های پایتخت، حساس‌ترین رقابت ورزشی امروز خواهد بود. رقابتی که برای بار نود و چهارم در طول تاریخ برگزار می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین، برای نود و چهارمین بار دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس باید به مصاف هم بروند و یکی دیگر از دربی یا همان شهرآوردهای پایتخت را در تاریخ جدال‌های این دو رقیب دیرینه فوتبال ایران، به ثبت برسانند. این شهرآورد هم مانند شهرآورد پیشین تماشاگر نخواهد داشت و مشخص نیست که با وضعیتی که ویروس کرونا به راه انداخته است، چند شهرآورد دیگر را باید با سکوهای خالی تماشا کنیم و چند شهرآورد دیگر به دور از چشم تیفوسی‌های آبی و قرمز برگزار خواهد شد.  

با این وجود، باز هم چشم‌های فوتبال دوستان از ساعت ۱۶ و ۳۰ امروز به ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی دوخته خواهد شد. جایی که دو تیم پایتخت نشین حساس‌ترین دیدار هفته هشتم لیگ برتر فوتبال را برگزار می‌کنند و مثل همیشه اصلا نمی‌توان پیش بینی کرد که سه امتیاز این بازی به کدام تیم خواهد رسید. البته اگر مانند بسیاری از دربی‌های پیش از این دو تیم به تقسیم امتیازات بین همدیگر رضایت ندهند.

استقلال و پرسپولیس هر کدام با شرایطی مخصوص به خود پا به دربی ۹۴ خواهند گذاشت. استقلالی‌ها بر خلاف چند فصل گذشته وضعیت خوبی در لیگ برتر فوتبال دارند و صدرنشین هستند. در آن طرف میدان اما سرخ پوشان پس از اینکه در فینال لیگ قهرمانان آسیا تن به شکست دادند و با دستِ خالی از جام به ایران بازگشتند، موفق به کسب نتایج چندان خوبی در لیگ برتر فوتبال نشده اند و به نوعی در بحران به سر می‌برند. حالا این جدال برای هر دو تیم مهم است، برای استقلالی‌ها از این بابت مهم خواهد بود که با شکست دادن پرسپولیس نشان دهند استحقاق نشستن در صدر جدول مسابقات را دارند و یکی از مدعیان اصلی جام قهرمانی به شمار می‌روند. برای پرسپولیس هم بسیار مهم است که هر سه امتیاز این بازی را به چنگ بیاورد. این پیروزی می‌تواند سرخ های پایتخت را از کسالتی که بعد از فینال آسیا به آن دچار شده است خارج کند.

باز هم مثل تمام دربی‌های اخیر نباید خودمان را منتظر نگه داریم تا امروز تماشاگر بازی جذابی باشیم. چرا که استقلال  و پرسپولیس برای نباختن مقابل یکدیگر همواره در دربی جانب احتیاط را رعایت می‌کنند و این موضوع سبب می‌شود اغلب دربی از نظر فنی بازی خوبی به شمار نرود. با این حال باید منتظر ماند و دید محمود فکری و یحیی گل‌محمدی برای حساس ترین بازی نیم فصل نخست خود چه اندیشه هایی خواهند داشت و با چه هدفی تیم خود را به مستطیل سبز می‌فرستند؟ یحیی به دلیل در اختیار نداشتن بازیکنانی مانند شجاع خلیل زاده، بشار رسن، عیسی آل کثیر و ... مانور چندانی برای چیدمان بازیکنانش نخواهد داشت و تقریبا می توان پیش بینی کرد که در ترکیب پرسپولیس باید شاهد حضور کدام بازیکنان باشیم. در استقلال اما همه چیز به تشخیص فکری و دستیارانش وابسته است. فکری می تواند از نیمکت نشینانش هم در ترکیب تیمش استفاده کند.

کد خبر: 5509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =