عقیله صالح: از ترکیه دستور نمی‌گیریم

رئیس پارلمان شرق لیبی با انتقاد از رفتار ترکیه در قبال لیبی اعلام کرد که هیچ فردی را برای به عنوان فرستاده شخصی به آنکارا اعزام نکرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روسیاالیوم، رئیس پارلمان طبرق صحت گزارش‌ها مبنی بر اینکه وی فرستاده شخصی را به آنکارا اعزام کرده باشد، تکذیب کرد و گفت: از ترکیه دستور نمیگیریم.

عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی در طبرق در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات اخیر برخی از مسئولان ترکیه‌ای در این خصوص گفت: ما گدایی نمی‌کنیم و دستورات را از ترکیه یا دیگر کشورها دریافت نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: ما به خاطر امنیت و ثبات لیبی تلاش می‌کنیم و چیزی نداریم که آن را مخفی کنیم، مردم در اقدامات ما کاملاً مشارکت داشته و آنها را پیگیری می‌کنند. منفعت مردم لیبی فراتر از هر امر دیگری است و امنیت و ثبات لیبی هدفی برای ما است که از آن کنار نخواهیم کشید.

عقیله صالح در پایان گفت: ما در تماس با کشورهای تاثیرگذار بر پرونده بحران لیبی به منظور تحقق امنیت و ثبات در کشور تردیدی به خود راه نمی‌دهیم اما این امر نباید به ضرر لیبیایی‌ها و نقض حاکمیت ملی باشد.

پیشتر مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت که نماینده ویژه رئیس پارلمان طبرق به ترکیه سفر کرده است. پیش از آن، عقیله صالح تصمیم داشت معاون خود را به ترکیه بفرستد، اما این سفر انجام نشد.

همچنین بکر آتاجان، عضو حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه گفت که صالح دو فرستاده را به ترکیه برای "دریافت دستورات" درمورد مرحله آتی حل و فصل بحران در لیبی اعزام کرده است.

کد خبر: 5486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =