تاثیر مسائل سیاسی بر آرامش بازار

یک کارشناس مسائل سیاسی معتقد است که مسائل سیاسی و بین‌المللی اخیر تاثیر مستقیمی بر کاهش قیمت ارز، طلا و سکه در بازار گذاشته است.

علی قنبری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به کاهش نرخ ارز و قیمت طلا و سکه در بازار اظهار کرد: دو عامل در قیمت ارز، سکه و طلا در بازار ایران موثر است که می‌توان به عرضه و تقاضا و مسائل سیاسی و بین‌المللی اشاره کرد. در کنار این مسائل شرایط اقتصادی داخلی راهم نیز باید در نظر گرفت که بر روی قیمت‌ها اثر گذار است.

وی افزود: به غیر از مسائل اقتصادی، عامل مهمی مانند ثبات سیاسی در منطقه و جهان روی قیمت ارز و سکه اثر گذار است و با قطعی شدن ریاست جمهوری «جو بایدن» در آمریکا و ثبات سیاسی در آن کشور شاهد آرامش بیشتر در بازار ارز و سکه بودیم چرا که از نظر روانی تاثیر قابل توجهی در این زمینه گذاشت.

این استاد دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه بخشی از کاهش قیمت‌ها که امروز اتفاق افتاد نتیجه شرایط سیاسی حاکم در امریکاست، ادامه داد: پس از این سایه جنگ روی کشورمان بود و احتمال حمله آمریکا در صورت ادامه حاکمیت ترامپ وجود داشت اما با اتفاقاتی که اخیرا در آمریکا رخ داد و به کنگره آمریکا حمله شد، احتمال بروز این بحران از بین رفت و نتیجه آن آرامش ایجاد شده در کشور و نهایتا بازار شد.

قنبری گفت: در حال حاضر اکثریت مردم و آن‌هایی که پیش از این به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار ارز، سکه و طلا بودند، هم اکنون فروشنده هستند و صف فروشندگان سبب شده تا تعادل در بازار به نفع عرضه به هم بریزد و قیمت‌ها در پی افزایش عرضه نسبت به تقاضا با کاهش بیشتری همراه شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در بازار امروز ارز، قیمت‌ها روند نزولی پیدا کرده و در شرایطی که همه فروشنده هستند خریداری برای آن نیست و همین مسئله سبب شده تا هر دلار در صرافی‌های بانکی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شود که قیمت آن نسبت به روز معاملاتی گذشته (پنجشنبه) ۶۷۵ تومان ارزان شد. در بازار طلا و سکه نیز همین وضعیت حاکم بود به گونه‌ای که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید کاهش ۲۸۹ هزار تومانی را نسبت به دیروز تجربه کرد و به ۱۱ میلیون و ۷۸۳ هزار تومان رسید.

انتهای پیام

کد خبر: 5394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =