مدیرکل بهزیستی استان به همراه دادستان نظرآباد از کارگاه اشتغالزایی ساخت سفال بازدید بعمل آورد

همزمان با سفر مدیرکل بهزیستی استان البرز به شهرستان نظرآباد، «وجیهه محمدی فلاح» به همراه سامان قاضی زاده دادستان شهرستان نظرآباد، معاون توانبخشی بهزیستی، معاون امور اجتماعی، معاون مشارکتهای مردمی و مدیر اداره حراست، مسئول روابط عمومی بهزیستی ستاد و رئیس بهزیستی نظرآباد از کارگاه اشتغالزایی ساخت سفال یکی از مددجویان بازتوان شده بهزیستی نظرآباد بازدید به عمل آوردند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛  در این پروژه یکی از زنان سرپرست خانوار به جهت راه اندازی کارگاه ساخت سفال تسهیلات خود اشتغالی از بهزیستی دریافت نموده و از این طریق امرار معاش می نمایند.

«وجیهه محمدی فلاح» مدیرکل بهزیستی استان البرز در حاشیه این بازدید گفت :بحث توانمند سازی از برنامه های استراتژیک سازمان بهزیستی است که با مؤلفه های مختلفی که توانمند سازی می تواند داشته باشد بحث اشتغال یکی از برنامه های بسیار خوب در این زمینه است.

وی افزود : هرساله وام های اشتغالزایی از محل اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه از طریق بانک های استان به بهزیستی البرز جهت ارائه تسهیلات قرض الحسنه تخصیص می یابد که بهزیستی با معرفی افراد به بانک های عامل از طرح های اشتغالزایی افراد تحت پوشش خود حمایت می نماید.

وی افزود جامعه هدف بهزیستی از جمله گروههای معلولین، زنان سرپرست خانوار، معتادین بهبودیافته، فرزندان ترخیصی از مراکز جهت تسهیل در ایجاد شغل با ارائه یکی از موارد (مجوز کسب و کار از صنف مربوطه، مدرک فنی و حرفه ای، کارودانش، مدارک دانشگاه علمی و کاربردی، جهاد دانشگاهی و یا صنایع دستی و گردشگری) می توانند با مراجعه به حوزه های مددکاری و اشتغال بهزیستی شهرستانها از این تسهیلات بهره مند گردند.

لازم به ذکر است این کارگاه تولیدی سفال به نام صنم سرام در محله رسالت شهرستان نظرآباد برای ۵ نفر دیگر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

کد خبر: 52282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =