برگزاری جلسه هماهنگی طرح توانمندسازی و تحول اجتماعی با محوریت محلات کم برخوردار اسلامشهر

علی آقامحمدی جانشین وزیرکشور و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور با حضور در فرمانداری شهرستان اسلامشهر در جلسه ایی کمبودها و کاستی‌های محله‌های کم برخوردار اسلامشهر را بررسی کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان اسلامشهر، آقا محمدی در این رابطه گفت: درکل کشور ۲۰۲۰، در استان تهران ۲۳۴ و در شهرستان اسلامشهر ۸ محله محروم وجود دارد.  

وی افزود: در طرح توانمندسازی محلات با انتخاب یک شهردار از اهالی همان محله تقاضای شهروندان را در خانه‌های چهارگانه، خانه بهزیستی، خانه احسان، خانه امداد و خانه هلال تدوین و بر اساس نیاز سنجی‌ها به افراد محله با همکاری ادارات مختلف هر شهر خدمات ارایه می‌شود.

 حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر هم بیان داشت: در شهرستان اسلامشهر ۸ محله کم برخوردار و محروم وجود دارد که در بخش‌های آموزشی، بهداشتی، مسکن، اشتغال و سلامت دچار مشکل هستند.

حبیبی در مورد کارگروه احسان قرار گاه محرومیت زدایی نیز افزود: خیرین حقیقی و حقوقی، نهاد ها و ادارت متولی و اشخاصی که میتوانستند به ما کمک کنند هم افزا کردیم و در ایام پایانی سال مجموعه سپاه و قرارگاه محرومیت زدایی در خصوص بسته های معیشتی عدد قابل توجه و کیفیت خوبی را ارائه کرد. بسته معیشتی برای همه نیازمندان بود و کسی از نیازمندان نمانده که شناسایی نشده باشد.  

 رئیس اداره بهزیستی که در نشست مذکور حضور داشت پس از ارائه گزارش و اقدامات صورت پذیرفته توسط بهزیستی اسلامشهر گفت: بهزیستی بالغ بر ۸٠٠٠ نفر تحت پوشش دارد که تعداد۱۲٠٠ نفر در حوزه ی تخصصی امور اجتماعی و تعداد۶۸٠٠ نفر در حوزه ی تخصصی امور توانبخشی دارای پرونده مددجویی می باشند و درحال حاضر تعداد ۵۵٠٠ نفر در سبد مستمری بگیر دولت و مابقی پشت نوبت دریافت مستمری قرار دارند.

حمیدرضا جعفریان افزود: در راستای خدمت رسانی  به  جامعه  هدف سازمان بهزیستی کشور در اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر نیز به مددجویان و توانخواهان تحت پوشش خدماتی از قبیل تهیه و توزیع  بسته های معیشتی سبدکالا، لوازم و اقلام بهداشتی کمک تجهیزات توانبخشی، خدمات درمانی و بیمه سلامت،  خانواده های مددجویان بازمانده از تحصیل، تسهیلات خوداشتغالی، خدمات فیزیوترابی و کاردرمانی، ودیعه مسکن و ... ارائه و در اختیار این عزیزان قرار می گیرد.

کد خبر: 52249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =