ارائه خدمات اقامت و بلیط به ۱۹۱۷هزار مددجوی بهزیستی

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف سازمان بهزیستی کشور از ارائه خدمات اقامت و بلیط به ۱۹۱۷ مددجوی این سازمان طی سه ماه امسال خبر داد و گفت: این خدمات به مددجویان دارای پرونده که نیاز به امور درمانی، تحصیلی، حقوقی یا سربازی در شهر دیگر داشته باشند، ارائه می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی امیری با اشاره به اینکه بیشتر استفاده کننده از خدمات اقامت و بلیط در حوزه توانبخشی و اجتماعی بهزیستی قرار دارند، افزود: زنان سرپرست خانوار، معلولین جسمی و ذهنی، مبتلایان به بیماری های ژنتیک، بیماران خاص و مبتلایان به ام اس و بیماری پیشرونده عضلانی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی با اشاره به گروه‌های هدف بهزیستی در استان‌های مختلف کشور، تاکیدکرد: مبنا بر این است که مددجویان خدمات اسکان و بلیط را در محل زندگی دریافت کنند و به نیازهای آنها در محل هایی که پرونده دارند، رسیدگی می شود.

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف سازمان بهزیستی کشور در عین حال از امکانات محدود در ارائه خدمات بلیط و اقامت سخن گفت و افزود: به ویژه برای افرادی که می‌خواهند در تهران اقامت کنند، در حد محدود امکانات داریم و خدمات اسکان موقت می دهیم.

 امیری با بیان اینکه برای ارائه خدمات بلیط و اسکان به مددجویان از اعتبارات سازمان هزینه می کنیم، اضافه کرد: زمانی هم که مددجویان برمی‌گردند هزینه بلیط را به آنان می دهیم و در این رابطه با ترمینال‌های مسافری قرارداد داریم. اینها کمکی است تا مددجویان خودشان کمتر هزینه کنند.

پیگیری وضعیت مفقودین در مراکز بهزیستی با معرفی‌نامه آگاهی

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در شرح وظایف بهزیستی پیگیری وضعیت مفقودین وجود ندارد، گفت: هنگامی که کسی مفقود می‌شود، نزدیکان او باید به اداره آگاهی مراجعه و موضوع را اعلام کنند؛  اداره آگاهی هم طی مکاتبه‌ای به اماکن مختلف از جمله بیمارستان، پزشکی قانونی یا بهزیستی موضوع را ارجاع می‌دهد.

امیری افزود: در صورت مراجعه نزدیکان فرد مفقود شده به بهزیستی و ارائه عکس از او، ما در مراکز استان‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنیم و اگر احیانا در مراکز شبانه روزی، کسی با این مشخصات باشد اطلاعات لازم ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در زمینه آمار این افراد در بهزیستی خروجی نداریم و معمولا پیدا نمی‌شوند. ممکن است فرد مفقود شده آلزایمر داشته یا تصادف کرده و پزشکی قانونی باید شناسایی کنند.

کد خبر: 51833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =