نخستین همایش بین‌المللی ورزش‌کریکت معلولان در تهران برگزار می‌شود

بنیانگذار ورزش‌کریکت افراد دارای معلولیت در ایران از برگزاری اولین همایش بین‌المللی ورزش‌کریکت معلولان ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ در فرهنگسرای اندیشه تهران خبر داد.

فتانه امیری در گفت و گو با آتیه‌آنلاین با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت فعالیت های ورزشی در تداوم و تقویت سلامت جسمی و روانی افراد دارای معلولیت از یکسال و نیم گذشته  پیگیر راه‌اندازی ورزش کریکت معلولان در ایران بودم و این پیگیری ها دستاوردهای مهمی برای کشور به دنبال داشت.

وی عنوان کرد: پس از اخذ نمایندگی از چهار فدراسیون جهانی کریکت افراد دارای محدودیت بینایی، شنوایی، جسمی‌حرکتی و دچار اختلالات و ارسال درخواست و پروپوزال، جهت ثبت و راه‌اندازی این ورزش مهم و پرهیجان برای علاقمندان دارای معلولیت در ایران با مسوولان و متولیان ورزش معلولان جلساتی برگزار شد و برگزاری این همایش برآمده از آن پیگیری هاست.

این دکترای مهندسی خلاقیت عنوان کرد: در این همایش از مسوولان، هنرمندان، ورزشکاران و قهرمانان ملی و بین المللی دعوت شده است و تلاش بر این است که اهمیت و ضرورت راه‌اندازی این ورزش برای افراد دارای معلولیت معرفی شود.

امیری بااشاره به برگزاری مسابقات جام‌آسیایی و جام‌جهانی این ورزش در ابتدای سال میلادی ۲۰۲۳ برگزار ابراز امیدواری کرد و گفت: امید است با حمایت دولت و فدراسیون جهانی کریکت معلولان به زودی تیم کریکت نابینایان، ناشنوایان و افراد ویلچری تشکیل و آموزش و تجهیز تیم آغاز شود.

کد خبر: 49732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =