تحقق شعار سال عزم جدی مسئولان را می‌طلبد

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ لازم است همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران پای کار بیایند، بدون شک تحقق شعار سال نیازمند عزم جدی مسئولان و برنامه ریزی و هدف گذاری است.

محمود عباس‌زاده مشکینی؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با شعار سال ۱۴۰۱ با تاکید بر سهم شرکت های دانش بنیان در تولید علم و بومی سازی فناوری ها گفت: برای  تحقق شعار سال باید به دنبال اشتغال‌آفرینی و استفاده از ظرفیت اقتصاد دانش‌بنیان باشیم.

وی ادامه داد: در تحقق شعار امسال نیز در کنار اشتغال‌آفرینی، باید از ظرفیت اقتصاد دانش‌بنیان که تأثیر فراوانی در تقویت نظام صادرات و همچنین خوداتکایی کشور دارد، استفاده کرده و حجم تولید را بالا ببریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اشتغال‌زایی باید بر پایه تفکر دانش‌بنیان انجام شود افزود: همین شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و دانشگاهی به راحتی می‌توانند مسائل و مشکلات کشور را رصد و در حل آنها گام‌های اساسی بردارند.

وی عنوان کرد: اقتصاد مولد محصول اقتصاد دانش بنیان است، بنابراین باید تلاش شود تفکر خودکفایی در میان مسئولان جدی تر دنبال و با عناوین سال شعاری برخورد نشود.

عباس زاده گفت: ما باید به دنبال این باشیم که کارهای زیربنایی در این حوزه به ویژه نظام مهارتی و فنی و حرفه‌ای تقویت کرده تا نسل نوجوان و جوان ما بیشتر با نیازهای کشور آشنا و گام هایی در مسیر خودکفایی بردارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ لازم است همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران پای کار بیایند، بدون شک تحقق شعار سال نیازمند عزم جدی مسئولان و برنامه ریزی و هدف گذاری است.

کد خبر: 49460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =