مجلس در حوزه قانون‌گذاری باید در کنار شرکت‌های دانش بنیان باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: چنانچه نتوانیم از ظرفیت دانشمندان و نخبگان استفاده کنیم آنها کشور را ترک خواهند کرد و در گذشته نیز شاهد این اتفاقات بودیم. از این رو مجلس شورای اسلامی در حوزه قانون‌گذاری باید در کنار شرکت‌های دانش بنیان باشد و با فراهم کردن تسهیلات و رفع موانع، حمایت های لازم را انجام دهد.

بهروز محبی نجم آبادی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با نامگذاری سال، با بیان اینکه شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری عنوان گردید با دقت، توجه و نگاه کارشناسی و برداشت محققانه بیان گردیده است، افزود: چنانچه تولید، قید دانش بنیان نداشته باشد قطعا در کمیت و کیفیت دچار مشکل خواهیم شد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت استثنایی که در کشور وجود دارد میتوانیم از این فرصت استفاده کنیم. تعداد زیادی از فارغ‌التحصیل و نخبه و دانشمند بسیار قدرتمندی در کشورمان داریم که با ایده‌های خود میتوانند تغییرات و تحولات جدی در حوزه‌های مختلف ایجاد کنند که میزان ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان طی چند سال اخیر گواه این موضوع است.

محبی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به این ظرفیت دادند عنوان کرد: چنانچه نتوانیم از ظرفیت این دانشمندان و نخبگان استفاده کنیم بی شک آنها کشور را ترک خواهند کرد زیرا در گذشته نیز شاهد این اتفاقات بودیم. بنابراین مجلس شورای اسلامی در حوزه قانون‌گذاری باید در کنار شرکت‌های دانش بنیان باشد و با فراهم کردن تسهیلات و رفع موانع حمایت های لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس و دولت باید با تشویق و تسهیل مسیر و رفع موانع موجود این شرکت‌ها را در پیشبرد اهدافشان یاری کنند و از سوی دیگر لازم است که در اعطای مجوزها دقیق‌تر باشند تا سبب کاهش کیفیت نشوند و از سوی دیگر تسهیلات ویژه‌ و متفاوتی برای این حوزه در نظر بگیرند.

نماینده مردم سبزوار و جغتای در مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه برای افزایش شرکت های دانش‌بنیان باید فراهم شود تا بتوانند مسائل و مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند بنابراین باید این موضوع جدی گرفته شود و اصالت تولید نیز باید رعایت و در نهایت، تولیدی که به صادرات منتهی شود باید از طریق دانش بنیان‌ها صورت گیرد.

محبی بیان کرد: چنانچه از ظرفیت‌ دانش‌بنیان‌ها استفاده کنیم میتوانیم مشکلاتی که در حوزه صادرات بوجود می‌آید را رفع کنیم که در این صورت کمیت و کیفیت تولید ارتقا و مسایل اقتصادی کشور نیز تا حدودی رفع میشود.

کد خبر: 49453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =