ایجاد ۵۳ هزار فرصت شغلی

بر اساس آخرین داده‌های طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری، تاکنون بیش از ۵۳ هزار نفر در قالب اجرای این طرح مشغول به کار شده و از اشتغال پایدار بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش آتیه آنلاین، تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در سرفصل اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیز بر مبنای آمار اعلامی در سامانه «کارا» به ۲۹ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال رسیده است.

خروجی سامانه کارا با تحلیل تسهیلات پرداختی بانک‌های عامل در طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری نشان می دهد که بانک توسعه تعاون از ابتدای اجرای طرح تا پایان هفته اول فروردین سال جاری ۵۳ هزار و ۴۶۴ شغل ایجاد کرده است.

همچنین تازه ترین داده های آماری این بخش نشان می دهد که استان کرمانشاه با پنج هزار و ۹۲۸ اشتغال ایجاد شده رتبه اول و استان‌های خراسان رضوی با چهار هزار و ۲۶۸، سیستان و بلوچستان با ۲ هزار و ۸۰۶، فارس با ۲ هزار و ۵۴۸ و هرمزگان با ۲ هزار و ۲۸۱ رتبه های بعدی اشتغال زایی را در قالب این طرح در اختیار دارند.

با توجه به اینکه بانک توسعه تعاون در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری تا به امروز تامین مالی ۲۷ هزارو ۱۲۷ طرح را بر عهده داشته است، استان‌های کرمانشاه با چهار هزار و ۷۸۹ طرح، سیستان و بلوچستان با هزار و ۹۶۳، گلستان با هزار و ۴۶۱، گیلان با هزار و ۳۵۱ و فارس با هزار و ۱۸۷ طرح در رتبه‌های اول تا پنجم تعداد طرح‌های پرداختی در این طرح ملی قرار دارند.

بانک توسعه تعاون در کنار دو بانک و یک صندوق کارآفرینی وظیفه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی وعشایری را بر عهده دارد.

همچنین گفتنی است میزان تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری از ۲۹ هزار میلیارد ریال عبور کرده است و از ابتدای اجرای طرح «اشتغال پایدار روستایی وعشایری»، بانک توسعه تعاون به عنوان بانک عامل این طرح اقدامات و فعالیت‌های موثر و ماندگاری در قالب این طرح انجام داده است.

این طرح بزرگ ملی از سال ۱۳۹۷ به طور رسمی آغاز شده و در واقع قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در جلسه علنی مورخ ۱۳۹۶/۰۵/۳۱ مجلس شورای اسلامی تصویب و طی نامه شماره از سوی رییس جمهور ابلاغ شده است.

کد خبر: 49353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =