بازدید معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از برج پژوهشی شیراز

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برج پژوهشی محمدرسول‌الله(ص)  بازدید کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر یونس پناهی در حاشیه بازدید از برج پژوهشی محمد رسول‌الله(ص)، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در راستای شعار امسال، برنامه‌های مختلف و متنوعی پیش بینی و طراحی شده است.

وی با بیان اینکه رسیدن به شعار امسال که بسیار سرنوشت ساز است، ابراز امیدواری کرد که با ارتقا و افزایش شرکت‌های دانش بنیان در خصوص رفع نیازهای کشور در حوزه سلامت مانند دارو، فرآورده‌های دارویی و تجهیزات پزشکی، گام‌های بزرگی برداشته شود.

پناهی تاکید کرد: باید تحقیقات و پژوهش‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارتقا یابد و برای رسیدن به این هدف مهم، سه اصل اعتماد به قشر جوان و پژوهشگر، انتخاب طرح‌های تحقیقاتی براساس استنادهای علمی و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های علوم پایه و مهندسی و رفع موانع تولید و نیز ایجاد ظرفیت جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در تحقیقات و فناوری در دستور کار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد.

وی افزود: باید درصد قابل توجهی از تحقیقات کشور را از درون شرکت‌های دانش بنیان پیش برد، زیرا دانشگاه‌ها علاوه بر دانش و نخبگان توانمند از زیرساخت‌های مطلوبی برای انجام مطالعات و طرح‌های تحقیقاتی که نیاز مردم را در حوزه سلامت مرتفع می‌سازد، بهره‌مند هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرکت‌های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی توانمند بزرگی دارد که در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی بازساختی، سل تراپی و ژن تراپی فعالیت دارند؛ همچنین این شرکت‌ها و مراکز تحقیقاتی طرح‌های متنوعی دارند که در راستای نیاز حوزه سلامت کشور است و در اولویت فعالیت‌ها قرار می‌گیرد.

پناهی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی، علوم پایه و مهندسی، برای رسیدن به محصولات دانش بنیان باید در کنار هم قرار بگیرند و از ظرفیت‌های یکدیگر برای پیشبرد اهداف استفاده کنند.

وی حمایت ویژه خود را از تکمیل طرح‌های تحقیقات در زمینه تجهیزات پزشکی و توانبخشی و محصولات و فرآورده‌هایی که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه دارو و مکمل، سرطان و داروهای نوترکیب در حال انجام و پیگیری است، اعلام کرد و افزود: امیدواریم که در ۶ ماه نخست امسال به عرصه مصرف برسد. همچنین تکمیل اتاق تمیز و اخذ مجوزهای فراوردهای دارویی و تجهیزات پزشکی نیز مورد تاکید قرار گرفت.

دکتر «سید وحید حسینی» رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در بازدید از برج پژوهشی محمد رسول‌الله(ص)، در خصوص اقدامات، فعالیت‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی دانشگاه توضیحاتی ارائه داد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مشاورعالی رییس دانشگاه و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از بخش‌های مختلف برج پژوهشی محمد رسول‌الله(ص) مانند آزمایشگاه‌های مرکز تحقیقات پیوند و ترمیم اعضاء، مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بازدید کرد.

کد خبر: 49088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =