حمله اوکراین ۲۰ کشته در این منطقه برجای گذاشت

جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در منطقه دونتسک واقع در شرق اوکراین اعلام کردند که در حمله اوکراین به این منطقه دست کم ۲۰ نفر کشته و ۹ نفر زخمی شدند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، دفاع منطقه‌ای دونتسک روز دوشنبه در حساب تلگرامی خود عکس‌هایی منتشر کرد که نشان می‌دهد چند جسد خون‌آلود در یک خیابان و در میان آوار افتاده‌اند.

به گفته این منبع، پدافند ضد هوایی جدایی‌طلبان دونتسک یک موشک اوکراینی را رهگیری کردند؛ موشکی که آوار آن سپس به قربانیان اصابت کرده است.

به گزارش ایرنا،  جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوگانسک در منطقه دونباس با جمعیت روس تبار، از سال ۲۰۱۴ و به دنبال مناقشه خونینی که نزدیک به ۱۳ هزار تلفات جانی به همراه داشت از اوکراین اعلام استقلال کردند.

در هفته‌های اخیر جدایی‌طلبان جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوگانسک از ادامه گلوله باران چندین منطقه توسط نیروهای اوکراینی خبر دادند و گفتند که این حملات خساراتی به بار آورده است.

روسلان یاکوبوف نماینده جمهوری مردمی دونتسک نیز مدتی پیش مدعی شد که طرف اوکراینی توافقنامه مینسک را نادیده می‌گیرد و از سلاح‌های ممنوع شده در این توافقنامه استفاده می‌کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  روز ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن (۵ اسفند) آغاز "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد.

کد خبر: 48716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =