گالری گردی در روزهای پایانی ۱۴۰۰

نگارخانه‌های تهران روز جمعه ۲۰ اسفند میزبان نمایشگاه های جدید در حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی بودند.

به گزارش آتیه آنلاین، در روزهای پایانی ۱۴۰۰ و در  میان هیاهو و شلوغی‌های پایان اسفندماه گالری‌های پایتخت میزبان آثار هنرمندان در بخش‌های مختلف هنری از نقاشی گرفته تا عکاسی خواهند بود.

گزارش پیش‌رو شرحی است از فعالیت گالری‌ها و موزه های هنری که امکان بازدید از آن‌ها فراهم است.

نمایش مجسمه‌های رضا براتی از شخصیت‌های حماسی و افسانه‌ای

نمایشگاه انفرادی آثار رضا براتی هنرمند مجسمه‌ساز مشهدی روز جمعه ۲۰ اسفندماه در گالری ریشه در شهر تهران افتتاح شد و تا ۵ فروردین ۱۴۰۱ نیز ادامه دارد. این نمایشگاه با کیوریتوری گروه هنری اورنگ متشکل از مهسا قاسمی و رضا شاه‌حسینی برگزار شده است. این هنرمند سابقه شرکت در نمایشگاه‌های گروهی بسیاری را داشته است اما این اولین نمایشگاه انفرادی او در تهران است. علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه با مراجعه به گالری ریشه واقع در تهران، خیابان فرشته، خیابان آقابزرگی، پلاک ۳۱ از این آثار بازدید کنند.

معلم بد در دلگشا

نمایشگاه انفرادی معلم بد از آثار شباهنگ طیاری از جمعه ۲۰ اسفند تا جمعه ۲۷ اسفند در  گالری دلگشا برپاست. این نمایشگاه به آدرس تهران، خیابان مفتح جنوبی، خیابان سمیه، نبش رامسر، پلاک ۶۳ برگزار می‌شود و هنردوستان همه روزه به استثنای روزهای شنبه و دوشنبه دایر است.

«نائیریکا»، نمایشگاهی با مفهوم زن

نمیشگاه گروهی «نائیریکا» از جمعه ۲۰ اسفندماه به صورت مشترک در گالری ژینوس و گالری بهارین افتتاح شده و تا پنجشنبه ۲۶ اسفندماه ادامه دارد. فراخوان این نمایشگاه گروهی با موضوع زن در دی ماه سال ۱۴۰۰ به صورت رویدادی مشترک بین گالری ژینوس و گالری بهارین منتشر شد که بر این اساس بیش از ۸۰ اثر از ۵۶ هنرمند دریافت شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به گالری ژینوس به نشانی تهران، خیابان دکتر فاطمی، ابتدای خیابان‌ ولیعصر، پلاک‌۲۱، طبقه اول و گالری بهارین به نشانی تهران، خیابان کریم خان، خیابان حافظ، نرسیده به پل حافظ، نبش ورشو، جنب داروخانه متروپل، ساختمان ۵۰۹، طبقه اول، واحد ۳ مراجعه کنند.

«پنج گنج» نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه «پنج گنج» در بزرگداشت حکیم نظامی ۲۱ اسفندماه در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می شود. نمایشگاه «پنج گنج» که همسو با سایر رویدادهای نکوداشت حکیم نظامی گنجوی برگزار می شود، سعی دارد با تکیه بر هنر معاصر ایران، خوانشی از پنج کتاب این حکیم ایرانی ارائه کند. نمایشگاه «پنج گنج» از ۲۱ اسفند ماه امسال تا ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود. بخش عمده آثار نمایشگاه «پنج گنج» از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران است و آثاری نیز برای این نمایشگاه از هنرمندان امانت گرفته شده است.

«بهار خیالی نگاری» در موزه امام علی (ع)

نمایشگاه نقاشی قهوه‌خانه‌ای «بهار خیالی نگاری» به مناسبت فرا رسیدن فصل بهار جمعه ۲۰ اسفند در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) افتتاح شد. نمایشگاه نقاشی قهوه‌خانه‌ای «بهار خیالی نگاری» با نمایش پرده‌ها و نقاشی‌های قهوه خانه‌ای با مضامین مذهبی، شاهنامه‌ای، بزمی و خیالی به هنرمندی مهدی طالعی نیا به همراه آثاری از میرزاعلی شفائی، مصطفی حمیدی، محمد حمیدی و محمد پورفرزانه به نمایش در می‌آید. علاقمندان برای بازدید می‌توانند از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولیعصر (عج)، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه کنند.

بهاریه در پروژه‌های آران

یک نمایشگاه گروهی با عنوان بهاریه از جمعه ۱۳ اسفند تا جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در گالری پروژه‌های آران به آدرس تهران، خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک ۵ برپا می‌شود. این نمایشگاه که به نمایش آثار هنرمندان مختلفی مانند منیژه آرمین، محمد اسکندری، پریسا تقی‌پور و... اختصاص دارد همه روزه به جز روزهای یکشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

نمایشگاه نقاشی «شمرون قدیم» در نگارخانۀ پردیس

نمایشگاه نقاشی ابراهیم غفّاری موحّد با نام «شمرون قدیم» از ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۰ در نگارخانۀ پردیس باغ موزۀ هنر ایرانی گشایش می‌یابد و تا ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ برای بازدید عموم دایر خواهد بود. این نمایشگاه شامل ۳۰ اثر نقاشی رنگ روغن است که هرکدام در کمال سادگی و بی‌آلایشی، نمایی از محلۀ قدیمی امامزاده قاسم تجریش را روایت می‌کند؛ نماهایی که امروز دیگر نیستند و جای آن‌ها را ساختمان‌های چند طبقۀ تازه‌ساز گرفته است. هم‌چنین در این آثار به آداب و رسوم نیم قرن گذشتۀ محله ازجمله جشن عقد و عروسی، آیین سوگ و... اشاره‌ای گذرا شده است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید در روزهای یادشده از ساعت ۱۰ الی ۱۷ به باغ موزۀ هنر ایرانی به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از پل پارک ‌وی، خیابان شهید فیاضی (فرشته)، خیابان بوسنی و هرزگوین، خیابان دکتر حسابی، شماره ۳۰  مراجعه کنند.

پشت پرده زنبوری در گالری شیرین

نمایشگاه گروهی پشت پرده زنبوری با آثار هنرمندانی چون وحید آرین، معین شافعی، کیوان عسگری، مونا حسین زاده، دلارام فغانی، طلا درنگی و شیرین بابازاده که از جمعه ۲۹ بهمن در گالری شیرین افتتاح شده، تا سه شنبه ۲۳ فروردین سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و علاقمندان هر روزه به جز دوشنبه‌ها می‌توانند از ساعت ۱۱ تا ۱۹ از آن بازدید کنند.

کد خبر: 48588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =