برخی احکام قضایی بهانه قتل‌عام درختان شده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران به آنچه قتل عام درختان به بهانه داشتن حکم قضایی دانست، تذکر داد و گفت: برخی احکام قضایی که برای رفع تصرف صادر می‌شود بهانه‌ای برای از بین بردن درختان پایتخت شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، ناصر امانی روز یکشنبه در جریان پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز درختکاری، افزود: متاسفانه هفته گذشته شاهد قطع درختان جوانی در خیابان پردیس منطقه ۲ شهرداری تهران بودیم.

وی ادامه داد: عده‌ای ساعت ۲ بامداد اقدام به قطع ۲۱ اصله درخت کردند و این موضوع از سوی شهروندان و همسایگان به شهرداری اطلاع داده شد.

امانی با بیان اینکه ملک، مالک شخصی داشت اما شهرداری در آن اقدام به درخت کاری کرد، اظهار داشت: مالک با دریافت حکم قضایی مبنی بر قلع و قمع به رفع تصرف اقدام و به بهانه داشتن این حکم، درختان جوان و حتی درختان قدیمی را قتل عام کرد.

عضو شورای تهران با بیان اینکه داشتن حکم قضایی نباید مجوزی برای قطع درختان باشد، از مرکز حقوقی شهرداری خواست این نوع پرونده‌ها را به طور ویژه دنبال کنند تا به بهانه داشتن حکم قضایی درختان تهران قطع نشوند.

انتقاد از حذف کمیسیون تهران و کلان شهرهای کشور
این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمیسیون تهران و کلان شهرهای کشور در مصوبه ای از ردیف کمیسیون‌های دولت حذف شد و به نظر می‌رسد چون شهردار تهران در هیئت دولت حضور دارد، این اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون تهران و کلان شهرهای کشور، به ریاست وزیر کشور تشکیل می شد و خروجی های بسیار خوبی برای شهرها داشت.

امانی از هیئت رئیسه شورای شهر خواست موضوع حذف این کمیسیون بررسی و با دولت نامه‌نگاری شود.

انتقاد از برنامه‌ریزی نامناسب تقارن شعبان و نوروز 
زهرا شمس احسان عضو دیگر شورای شهر تهران از عدم برنامه‌ریزی مناسب شهرداری تهران برای اعیاد شعبانیه و جشن نوروز  انتقاد کرد.  

وی گفت: همزمانی و تقارن اعیاد با برکت شعبانیه با نوروز جشن بهار طبیعت؛ فرصتی است که مدیریت شهری با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها زمینه ارتقا و تقویت همبستگی اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی را فراهم کند.

شمس احسان افزود: با این حال، متاسفانه در شرایطی که ۲ هفته تا شروع سال ۱۴۰۱ به عنوان سال آغازین از قرن جدید باقی مانده است، ‌ شهر حال و هوای نوروزی و تحرک و پویایی لازم را ندارد.

به گفته وی، این در حالی است که طبق نظر کارشناسان حوزه گردشگری، بیش از ۲ هزار نقطه گردشگری، زیارتی، تاریخی و تفریحی در پایتخت مستقر است که بازدید از همه این جاذبه‌ها به بیش از یک ماه زمان نیاز دارد.  

وی خاطرنشان کرد: تهران سرشار از ظرفیت‌های گردشگری مغفول مانده به عنوان پتانسیل بالقوه برای جذب گردشگر در تعطیلات نوروزی است.  

شمس احسان گفت: انتظار می‌رفت شهرداری تهران از مدت‌ها قبل نسبت به طراحی و برنامه‌ریزی رویدادهای فرهنگی متناسب برای این روزهای فرخنده، اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به تاخیر در دستورالعمل طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۱ گفت: ارسال دستورالعمل یادشده منجر به نوعی بی‌برنامگی و تکرار برنامه‌های کلیشه‌ای متداول در سالیان گذشته می‌شود.

کد خبر: 48308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =