روزهای رکود بازار سینما

این روزها به دلیل افزایش سویه اومیکرون و فروش ۵۰ درصدی بلیت‌ها ، مجموع فروش هفتگی فیلم‌های سینمایی، افت چشمگیری داشته است.

به گزارش آتیه آنلاین، اگرچه انتظار می‌رفت سال ۱۴۰۰شرایط بهتری برای سینما فراهم شود، اما با توجه به شدت شیوع کرونا، اوضاع گیشه و استقبال از سینماها رضایت بخش نبود. به گونه ای که در این زمان، حدود ده سینما، درخواست تغییر کاربری خود را ثبت کردند از طرفی فروش فیلم‌ها نه برای سینماداران و نه صاحبان آثار رضایت‌بخش نبود و در نهایت در تابستان سینماداران تهدید به تعطیلی سینماها در صورت استمرار وضعیت فعلی کردند. به نظر می رسید پاندمی کرونا، عادت سینما رفتن را از سر بسیاری از ایرانی‌ها انداخته اما از زمانی که روند واکسیناسیون در کشور سرعت گرفت، دوباره امیدها به بازگشت روزهای خوش سینما زنده شد. از ابتدای پاییز امسال فیلم‌های سینمایی «قهرمان» با کارگردانی اصغر فرهادی، «منصور» با کارگردانی سیاوش سرمدی، «پوست» با کارگردانی برادران ارک و «تومان» ساخته مرتضی فرشباف، «آتابای» ساخته نیکی کریمی و... روی پرده سینما رفتند و به دنبال استقبال خوب مخاطبان سینما از فیلم‌های روی پرده  ترافیک اکران‌ها به ماه  های بعد رسیده و فیلم‌های زیادی در صف اکران برای روزهای باقی مانده  سال ۱۴۰۰ قرار گرفتند؛ فیلم‌هایی که هرکدام از آنها، باتوجه به ویژگی‌های خاصی که دارند، توانستند در زمان اکران موفق عمل کنند و کمک بزرگی به این سینمای نیمه جان کنند.

اگرچه نظر می‌رسید شرایط برای بازگشت مخاطب و رونق پیدا کردن گیشه تا حدودی مهیا شده و صف فیلم‌های در نوبت اکران هم بسیار شلوغ است، اما شیوع دوباره کرونا و حرف و حدیث‌ها درباره قربانیان موج ششم این بیماری  باعث شد که سینما از ۳۰ بهمن تا ۶ اسفند، با افت ۵۰۰ میلیون تومان، فروش۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی را با ۱۸۸ هزار و ۱۶۰ مخاطب تجربه کند و تا حد قابل‌توجهی از فروش بلیت‌های سینما کاسته شود.«گشت ارشاد۳» که از زمان اکران تا دو هفته پیش فروش هفتگی بالای یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را برای خود ثبت می‌کرد، در هفته‌ای که گذشت تنها ۸۰۰ میلیون تومان فروخت و «دینامیت» هم تنها یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخت با این حال در همچنان رتبه‌های اول و دوم فروش هستند.فیلم سینمایی «عنکبوت» دومین ساخته ابراهیم ایرج زاد که داستان زندگی سعید حنایی، قاتل زنجیره‌ای را به تصویر کشیده، ده روز است که کار اکران خود را آغاز کرده. این فیلم با بازی محسن تنابنده، ساره بیات، ماهور الوند، شیرین یزدان بخش و علی باقری، با فروش ۷۲۰ میلیون تومانی تا امروز توانسته جایگاه سوم گیشه را به خود اختصاص دهد.

در جایگاه چهارم فیلم «بی‌همه چیز» قرار دارد که با افت قابل‌توجه فروش پله پله از رتبه‌های بالای جدول فاصله می‌گیرد. اما «ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان» در هفته گذشته با فروش ۱۲۷‌میلیون تومانی جایگاه پنجم فروش هفتگی را به خود اختصاص داده است. این فیلم هم روایت داستان دختری به نام امره است. جوانی خوش صدا که با دوست نزدیکش هاکان، به عنوان پیک موتوری توزیع غذای یک رستوران در استانبول کار می‌کنند، امره رابطه‌ای صمیمی با مادرش دارد و هراز گاه برای کودکان پرورشگاه بچه‌های بهشت کنسرت‌های تک نفره اجرا می‌کند و مورد علاقه بچه‌های بی‌سرپرست آنجاست، در همین روزها دختری ایرانی به نام «دلارا» همراه برادرش «حامد» به استانبول می‌آیند که به توصیه پدرشان شعبه‌ای از کارخانه‌ای را که صنعت خانوادگی‌شان است، در استانبول تاسیس کنند، از سوی دیگر هاکان با فیلمبرداری از امره و پخش فیلم در فضای مجازی باعث معروفیت او می‌شود و...

فیلم «مورچه‌خوار» به کارگردانی شاهد احمدلو و تهیه‌کنندگی کیان بابائیان و بازی نسرین مقانلو، مهدی کوشکی، لیندا کیانی، شهین تسلیمی و... در سه روز اول اکرانش با فروش ۱۲۵‌میلیون تومانی، در جایگاه ششم فروش هفتگی گیشه قرار گرفته است. و در خلاصه فیلم‌ هم آمده: «احمق‌ها را معروف نکنیم…»

کد خبر: 47886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =