کرج گنجایش جمعیت بیشتری را ندارد

 استاندار البرز گفت: کلانشهر کرج دیگر گنجایش جمعیت بیشتری را نداشته و اراضی این منطقه از جمعیت و ساخت و ساز اشباع شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، عزیزاله شهبازی روز سه شنبه در بازدید از جهاد کشاورزی البرز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، افزود: با توجه به وضعیت جمعیتی کرج،   درصدد ایجاد  زیرساخت های لازم همچون درمانی و آموزشی و ورزشی برای ماندگاری مردم در سکونتگاه های خود در سایر شهرستان های استان هستیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه اجازه ساخت و ساز غیر مجاز نباید داده شود، افزود:  حوزه سرزمینی  معین بوده و باید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز به عمل آید.

شهبازی گفت: بر همین اساس  از ابتدای حضورم در البرز  به موضوع عدم کسب درآمد از کمیسیون های ماده ۱۰۰ و ماده پنج ورود کردم و اکنون شهرداری های استان بودجه خود را بر مبنای درآمدهای حاصل از این امر نمی بندند.

وی ادامه داد: همچنین در صورت لزوم تشکیل جلساتی از قبیل حضور پیدا کرده و همراه اعضای کمیسیون ها نسبت به اتخاذ تدابیر صحیح اقدام می کنیم که البته دستگاه قضا نیز نسبت به این امر همراهی خوبی دارد.

استاندار البرز با بیان اینکه با تمام توان اجازه ساخت و ساز غیر مجاز را نمی دهم افزود: دستگاه هایی از جمله جهاد کشاورزی بایستی اشراف کافی به تمام حوزه خود از جمله تغییر کاربری ها داشته باشد.

وی ادامه داد: نباید چشم خود را بر روی اعمال خلاف قانون ببندیم، ساخت و ساز غیرمجازموضوعی نیست که بتوان پنهان کرد بنابراین لزوم نظارت بیشتر بر این امر بیش از پیش احساس می شود.

شهبازی افزود: ارزش زمین در این استان به دلیل آب و هوای مطلوب، همجواری با پایتخت و عواملی دیگر، بسیار بالا بوده و در همین راستا حفاظت از این اراضی و حفظ هویت باغات و کشاورزی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به میزان رضایتمندی بالا مردم از جهاد کشاورزی البرز اظهار داشت: مسوولیت مجموعه جهاد کشاورزی در این شرایط سخت تحریم و شیوع کرونا بسیار دشوار و خطیر است چراکه تامین کالاهایی اساسی همچون مرغ، تخم مرغ و محصولات کشاورزی و باغی را بر عهده دارند.

استاندار البرز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهاد کشاورزی البرز گفت: سال گذشته در خصوص توسعه کشت های کشاورزی طبق ماموریت محول شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی در استان ۲۵۰ هکتار بود که با تلاش های صورت گرفته بر روی ۷۵۰ هکتار از اراضی مطالعات صورت گرفت.

شهبازی گفت: همچنین در سال ۹۸  رشد صادرات کشور ۳۲ درصد بوده، این در حالی است که این میزان در البرز با توجه به اینکه بخش بزرگی از محصولات صادر شده این استان در بخش کشاورزی است حدود ۷۲ درصد بوده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم توسعه هر چه بیشتر بخش خصوصی اظهار داشت: برای  تامین اعتبارات لازم در خصوص اقدامات و پروژه های جهاد کشاورزی نهایت همراهی را خواهم داشت چراکه فعالیت های مهم و عامه پسندی در این سازمان که مهم ترین آنها امنیت مواد غذایی استان است صورت می گیرد.

وی گفت: تا زمانی که در این استان مهمان هستم با علاقه شخصی و عرق ویژه ای برای حراست از اقلیم ارزشمند البرز اقدام می کنم.

کرج که در دهه ۵۰ جمعیت آن به کمتر از ۱۰۰ هزار نفر می رسید اکنون به واسطه مهاجرت های بی رویه این جمعیت به بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده  و توسط ۱۰ منطقه شهرداری خدمات دهی می شود.

کد خبر: 4739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =