ضرورت ایجاد تضمین اجرایی در مذاکرات وین

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اخذ تضمین از طرف‌های مقابل در مذاکرات الزامی و ضروری است تا به تعهدات خود هم عمل کنند.

مهدی گلرو؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در خصوص روند مذاکرات وین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از موضع اهداف راهبردی خود در برابر آمریکا کوتاه نیامده و استقلال رویه و ثبات سیاسی اجتماعی خود را نیز تا کنون حفظ کرده است.

گلرو با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا با سیاست شکست خورده تحریم‌ها، نمی‌تواند دانش هسته‌ای جمهوری اسلامی را محدود کند تصریح کرد: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که سال گذشته در مجلس به تصویب رسید، عامل مهمی در شتاب دادن به توسعه دانش هسته‌ای است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: چنانچه ایالات متحده به تعهدات خود بازگردد، اعتمادی نیست که در آینده، آمریکا مجدد از تعهدات خود سر باز نزند به همین دلیل، اخذ تضمین از طرف‌های مقابل الزامی و ضروری است تا به تعهدات خود هم عمل کنند.

وی با مثبت و هوشمندانه ارزیابی کردن مذاکرات وین اظهار کرد: برجام این پیام را برای ما داشت که باید برای اجرای یک توافق خوب، منافع حداکثری کشور تامین شده و برای رسیدن به این هدف، ضروری است که سازوکار مناسبی اندیشیده شود.

رییس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافق باید حقوقی برای طرف مقابل در صورت نقض تعهد ایجاد کند تاکید کرد:  نقص اساسی برجام، به دلیل این بود که تضمین در اجرای توافق نبود که این امر سبب شد تا آمریکایی ها به راحتی از برجام خارج شده و اروپایی ها نیز به تعهداتشان پایبند نباشند به همین دلیل وجود تضمین اجرایی در این سری از مذاکرات لازم و ضروری است.

کد خبر: 47228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =