افق یک‌ساله بازار نفت ایران رو به رشد خواهد بود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: انتظار ما این است که سال آینده شاهد افزایش حجم فروش نفت و تسهیل بازگشت ارز حاصل از فروش نفت به کشور باشیم.

مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌ آنلاین در رابطه با میزان فروش نفت در بودجه سال آینده گفت: در بودجه ۱۴۰۰، دولت پیش بینی کرده بود که روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد ولی دولت برای سال ۱۴۰۱، میزان فروش نفت را روزانه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه و هر بشکه نفت خام هم ۶۰ دلار در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه فروش هر بشکه نفت به قیمت حدود ۶۰ دلار معقول است افزود: درست است که حجم فروش نفت نسبت به سال گذشته کمتر است، ولی از نظر ریالی تقریبا معادل هم است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توانایی تولید و صادرات نفت خام را داریم، ادامه داد: چنانچه مصرف داخل را از میزان تولید نفت کم کنیم، می‌توانیم حدود ۲ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه را در روز صادر کنیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: آینده بازار نفت در افق یک‌ساله رو به رشد خواهد بود چرا که سیستم‌های تولیدی و حمل و نقل به حالت عادی برگشته و تقاضا برای نفت افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: انتظار ما این است که با توجه به افزایش تجربیات کشور در زمینه خنثی‌سازی و دور زدن تحریم‌ها، موضوع فروش نفت را برای سال‌های پیش رو به شکل بهتر و با کمترین هزینه داشته باشیم.

نخعی تصریح کرد: گزارش‌ها حاکی از آن است که علاوه بر فروش نفت، بازگشت ارز حاصل از فروش نفت افزایش قابل توجهی داشته است و علاوه بر آن، شناسایی بازارهای نفتی از سوی وزارت نفت و همکاری با چین، موجب بروز اتفاقات مثبت در حوزه فروش نفت کشور شده است.

نماینده نهبندان در مجلس تاکید کرد: انتظار ما این است که سال آینده شاهد افزایش حجم فروش نفت و تسهیل بازگشت ارز حاصل از فروش نفت به کشور باشیم.

کد خبر: 47209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =