چشم‌انداز برنامه‌های سال آتی هلال‌احمر تحقق مولدسازی است

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در جلسه با مدیران ستادی و استانی، چشم‌انداز برنامه‌های سال آینده جمعیت را برنامه‌محوری و همچنین حرکت در مسیر ایجاد و توسعه درآمدهای پایدار در هلال‌احمر با تشکیل کارگروه مولدسازی عنوان کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، یعقوب سلیمانی در جلسه ویدئو کنفرانس با معاونین و مدیران ستادی و استانی ضمن ارزیابی آمادگی هلال‌احمر استان‌ها در دو ماه آینده، رئوس برنامه‌ها و فعالیت‌های سال آتی هلال‌احمر را برشمرد.

سلیمانی پس از شنیدن دیدگاه‌های مدیران عامل، از فعال کردن کارگروه مولدسازی در جمعیت هلال‌احمر به‌منظور کارآمدتر کردن طرح خبر داد.

وی همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی مبتنی بر فرایندها و راهبردهای گذشته در راستای درآمدزایی و حرکت به سمت استقلال منابع هلال‌احمر تاکید کرد و افزود: زمینه و بستر کسب و توسعه درآمدهای پایدار در هلال‌احمر فراوان است اما از این ظرفیت، استفاده مناسبی نشده است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر همچنین از تشکیل ستاد سده در جمعیت استان‌ها با هدف ارائه و معرفی برنامه‌ها و پروژه‌های استانی هلال‌احمر در مراسم بزرگداشت صدسالگی هلال‌احمر خبر داد و گفت: ۲۰۲ پروژه استانی از جمله ۵۹ پایگاه، پنج انبار امدادی، ۳۱ ساختمان اداری، سه مرکز درمانی و پنج آشیانه بالگرد، سال آینده و در صدسالگی هلال‌احمر تکمیل و افتتاح می‌شوند. همچنین ۶۵۰ خانه هلال نیز آماده بهره‌برداری است که به‌شکل همزمان و سراسری راه‌اندازی می‌شوند؛ این خانه‌ها می‌توانند علاوه بر به‌کارگیری ظرفیت خیرین در کمک به نیازمندان، بازوی مدیریت بحران در حوادث طبیعی و غیرطبیعی باشند.

ارائه خدمات حمایتی به بیماران نیازمند

سلیمانی با بیان اینکه در حوزه ارائه خدمات حمایتی ۳۱۲ میلیارد تومان ردیف بودجه هلال‌احمر برای کمک به بیماران نیازمند بوده است، افزود: ۱۴۲ میلیارد تومان از این بودجه طی ۶ مرحله به استان‌های سراسر کشور اختصاص یافته و ابتدای اسفند ماه نیز ۲۰ میلیارد تومان از همین ردیف به استان‌ها اختصاص می‌یابد.

وی همچنین در پاسخ به دغدغه مدیران عامل استانی درخصوص روند طولانی انتخاب و انتصاب روسای شعب هلال‌احمر گفت: این معضل با تشکیل کمیسون انتصابات و همچنین تفویض اختیارات بیشتر به مدیران استانی قابل حل است.

لزوم ارتباط و تعامل مستمر با نمایندگان مجلس در سطوح استانی از دیگر محورهای مورد تاکید دبیرکل جمعیت در این جلسه بود.

سلیمانی به ضرورت آمادگی جمعیت برای حضور در تمام حوادث اشاره کرد و گفت: یکی از لوازم آمادگی مستمر، تربیت نیروی انسانی کارامد، توانمند، آموزش‌دیده و با انگیزه برای آینده هلال‌احمر است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی برای اثربخشی و کارایی فعالیت‌های هلال‌احمر، استفاده از ظرفیت و سرمایه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای نیل به اهداف هلال‌احمر، توجه جدی به داوطلبان در همه سطوح از جمله خیرین، موسسات خیریه، جوانان داوطلب، و ... و فراهم کردن شرایط به‌کارگیری آنها، استعدادسنجی و استعدادیابی در میان جوانان و ایجاد هم‌افزایی در راستای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را از دیگر نکات حائز اهمیت در برنامه‌های پیش‌روی هلال‌احمر برشمرد.

مدیران عامل استانی هلال‌احمر در این جلسه دیدگاه‌ها و تجربیات خود را در زمینه توسعه درآمدهای پایدار هلال‌احمر، ناوگان امدادی هلال و نیروی انسانی ارائه کردند.

کد خبر: 46766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =