زالی: آمار مراجعه به بیمارستان‌های تهران در حال افزایش است

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونای کلانشهر تهران با بیان اینکه، پایتخت در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، گفت: آمار مراجعان بستری و سرپایی کرونا به بیمارستان‌های تهران همچنان در حال افزایش است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی روز یکشنبه در حاشیه «نمایشگاه محصولات تولیدی واحدهای فناور و دانش بنیان حوزه سلامت» در جمع خبرنگاران افزود: آمار ورودی بیماران جدید کرونایی در روز گذشته هزار و ۷ نفر بود که از این تعداد حدود ۲۹۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره تعداد مراجعان سرپایی کرونا اظهار داشت: آمار مراجعان سرپایی در روز گذشته ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر بود که عدد قابل ملاحظه ای است.

زالی با بیان اینکه، شهر تهران همچنان دارای وضعیت قرمز کرونایی است، تصریح کرد: دو شهر استان تهران دارای وضعیت نارنجی و مابقی شهرهای استان تهران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی افزود: تا صبح امروز تعداد بیماران بستری در مراکز درمان استان به ۴ هزار و ۲۵۰ نفر رسیده است که از این تعداد حدود هزار و ۱۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: با توجه به سیاست‌های دولت و وزارت بهداشت در خصوص گسترش دستاوردهای پژوهشی و حرکت به سمت خوداتکایی علمی و همزمان با ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی، تعدادی از محصولات دانش بنیان که با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان تحت حمایت دانشگاه تولید شدند، رونمایی شد.

وی از رونمایی بیش از ۲۰۰  محصول فناورانه از ۵۰ شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه در این نمایشگاه خبر داد و افزود: این محصولات شامل تولیدات غذایی با بهره گیری از روش های نوین صنعت غذا، تجهیزات پزشکی، اقلام دارویی، تجهیزات دندانپزشکی، معرفی اپلیکیشن‌های سلامت محور، استفاده از ظرفیت‌های نوین در زمینه سلول‌های بنیادی، شبیه سازها و قرنیه مصنوعی می‌شود و به صورت کامل در داخل کشور و بر اساس دانش بومی تولید شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی عنوان کرد: خوداتکایی در حوزه تولیدات بومی منجر به افزایش دسترسی و صرفه جویی ارزی در کشور خواهد شد. به عنوان مثال تولیدات دو شرکت دانش بنیان در حوزه دندانپزشکی، صرفه جویی ۱۰ میلیون دلاری در ماه های ابتدایی سال ۱۴۰۰ را به دنبال داشت.

زالی تاکید کرد: بسیاری از محصولات دانش بنیان تولید این شرکت‌ها مشابه خارجی ندارند.

وی در خصوص نحوه همکاری دانشگاه با شرکت‌های دانش بنیان، عنوان کرد: پس از بررسی و ارزیابی ایده این شرکت‌ها، با حمایت‌های مادی و دانشی دانشگاه، ایده به محصول تبدیل می‌شود؛ حمایت روز افزون از شرکت‌های دانش بنیان، راه رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی و راه میانبری برای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم است.

زالی اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه توانمندی، شایستگی و لیاقت‌های علمی و حرفه‌ای خود را به نمایش گذاشته‌اند و بیش از هر زمان دیگری باید فضا را برای رشد این شرکت‌ها فراهم کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی فاصله میان ایده تا محصول برخی از شرکت‌های دانش بنیان را کمتر از یک سال اعلام کرد و افزود: شتاب خوبی در حوزه تولید محصولات فناورانه برقرار است و بر این اساس در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باید به سمت ایجاد ظرفیت‌های بیشتر در این زمینه حرکت کرد.

فعالیت ۱۲۸ شرکت دانش بنیان

 افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: ۱۲۸ شرکت دانش بنیان در مراکز رشد دانشگاه مستقر هستند که با فعالیت بالغ بر هزار پژوهشگر، ۲۰۵ محصول تجاری شده را به بازار معرفی کرده‌اند.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه که همه ساله به مناسبت ایام دهه مبارک فجر برگزار می‌شود، از ۵۰ شرکت منتخب دانش بنیان مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دعوت برای عرضه محصولات دعوت می‌شود.

زرقی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد تولیدات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محقق می‌شود، افزود: پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه، سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و انتظار می‌رود ۱۰۰ شرکت دانش بنیان دیگر به ناوگان شرکت‌های دانشگاه افزوده شود.

نمایشگاه بزرگ محصولات تولیدی واحدهای فناور و دانش بنیان حوزه سلامت با ارایه ۲۰۸ محصول در حوزه تجهیزات پزشکی، مواد دندانی و داروهای «های تک» امروز یکشنبه ۲۴ بهمن ماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گشایش یافت.

این نمایشگاه یک روزه با حضور وزیر بهداشت، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برپا شده است.

کد خبر: 46723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =