خون تازه در رگ‌های کاپیتان!

کاپیتان تیم ملی تکواندو ایران به دلیل حذف روس‌ها از المپیک شانس مجدد پیدا کرده است که صاحب سهمیه المپیک شود.

به گزارش آتیه آنلاین، مدتی قبل خبری در رسانه‌های جهان منتشر شد که مستقیما به المپیک 2021 توکیو مرتبط بود. خبری مبنی بر اینکه روس‌ها به دلیل دوپینگ بیش از حد ورزشکارانشان در مسابقات سال‌های اخیر از حضور در تمامی میادین بین المللی که نزدیک‌ترینشان مسابقات المپیک 2021 بود، محروم شده‌اند. این محرومیت البته یک تبصره مهم برای ورزشکاران روس به همراه داشت و آن این بود که این ورزشکاران میتوانند زیر پرچم کشورهای دیگر و یا زیر پرچم کمیته ملی المپیک، به میدان بروند و در مسابقات توکیو حضور پیدا کنند. البته این تبصره هنوز شکل و شمایل رسمی به خود نگرفته است. شاید برای همین است که محرومیت ورزشکاران روسی از مسابقات بین المللی مستقیما روی روند فعالیت ورزشکارانی که قرار بود رقابت تنگاتنگی با هم‌رشته‌های روس خود داشته باشند، تاثیراتی خواهد گذاشت. تکواندو ایران یکی از این رشته‌هاست که تاثیراتی از عدم حضور روس‌ها در المپیک خواهد گرفت و ممکن است تعداد سهمیه‌های ایران را افزایش دهد.

**بازگشت انگیزه به سجاد مردانی

حذف روس‌ها شرایطی پدید آورده است که ممکن است دو سهمیه تکواندو ایران را به سه سهمیه تبدیل کند. سهمیه‌ای که به نظر می‌رسد سجاد مردانی، کاپیتان تیم ملی تکواندو ایران صاحب آن خواهد شد. سجاد مردانی در وزن چهارم فقط یک پله تا رسیدن به سهمیه المپیک توکیو فاصله داشت و در رقابت با تکواندوکار روسی هم‌وزن خود یعنی ولادیسلاو لارین که صدرنشین رنکینگ وزن سجاد بود، یک پله پایین تر ایستاد. حالا با حذف این ورزشکار روسی شانس با سجاد مردانی یار شده است و این فرصت به این تکواندوکار داده خواهد شد که المپیک 2021 را تجربه کند.

این ماجرا سجاد مردانی را به میادین بازگردانده و به او امید دوباره بخشیده است. این در حالی است که حدود یک‌سال قبل و در روزهایی که سجاد از رسیدن به سهمیه المپیک بازمانده بود، صحبت از خداحافظی او از شیاپ چانگ به میان آمد. حالا اما کاپیتان با قدرت به تمرینات بازگشته و در تلاش است تا بتواند حضور در توکیو را به کارنامه افتخاراتش بیفزاید. او به تیم ملی بازگشته است و حتی قصد دارد در لیگ برتر هم به میدان برود. سرمربی تیم ملی هم از بازگشت سجاد به اردوی این روزهای تیم ملی خوشحال است و با میدان دادن به این ورزشکار در تلاش است روحیه او را افزایش دهد. آن هم با وجود اینکه سهمیه سجاد مردانی در المپیک هنوز صد در صد قطعی نیست. و باید منتظر ماند و دید تصمیم کمیته بین المللی المپیک IOC در اینباره چه خواهد بود؟ البته ترازوی احتمالات به اینکه این سهمیه به کاپیتان تیم ملی تکواندو ایران برسد، سنگین‌تر است و جامعه تکواندو به شدت امیدوار است که با سه تکواندو کار پا به نبرد المپیکی‌ها بگذارد.

**عامل نگران‌کننده چیست؟

اما چه دلیلی وجود دارد که هنوز نمی‌توان به طور قطعی و با اطمینان از این موضوع حرف زد که سهمیه وزن چهارم از آن سجاد مردانی است؟ عامل نگران کننده این است که شاید ورزشکاران روسیه بخواهند زیر پرچم کشور دیگری در المپیک حاضر باشند، احتمالی که هنوز قطعیت آن ثابت نشده است. در واقع تنها در صورتی که ورزشکاران روسیه با پرچم کشور یا نهاد دیگری به المپیک بروند این سهمیه از دست سجاد مردانی پر خواهد کشید. موضوعی که هنوز نمی‌توان به طور صد در صد درباره آن اظهار نظر کرد.

کد خبر: 4651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =