آخرین آمار از راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در کشور

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه هم‌اکنون ۸۹۷۱ مرکز نیکوکاری در سراسر کشور راه‌اندازی شده گفت: از ابتدای سال تا کنون ۲۱۲۱ مرکز راه‌اندازی شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا،  حبیب الله آسوده صبح امروز در آئین افتتاح ۴۳۰ مرکز نیکوکاری در سراسر کشور گفت: هم‌اکنون ۸۹۷۱ مرکز نیکوکاری در سراسر کشور راه‌اندازی شده؛ همچنین از ابتدای سال تا کنون ۲۱۲۱ مرکز راه اندازی شده است.  

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزود: ۵۰ درصد مراکز نیکوکاری در مساجد و ۵۰ درصد در سایر محلات فعالیت می‌کنند.  

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد مراکز به صورت محله محور و عمومی و ۲۰ درصد در حوزه تخصصی زکات، مسکن، فرهنگی و ... فعالیت می‌کنند؛ همچنین ۲۰ درصد مراکز در مناطق روستایی و ۸۰ درصد در مناطق شهری راه‌اندازی شدند.  

آسوده با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در پنج سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری و به مردم نیازمند کمک کرده‌اند، گفت: همچنین در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۸۰۰ میلیارد تومان مردم به محرومین و نیازمندان کمک رسانی کردند.  

وی با بیان اینکه شیب حضور مردم برای خدمت هر سال افزایش داشته است، افزود: مراکز نیکوکاری برای ارائه خدمات به محرومان در محلات لایه‌ای بین کمیته امداد و نیازمندان هستند.  

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته اظهار کرد: ۲۶ درصد خدمات مراکز نیکوکاری به مددجویان کمیته امداد و مابقی به سایر نیازمندان بوده است.  

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۳۹۰ هزار نیازمند در قالب ۵۴۰ هزار خانوار در سراسر کشور شناسایی و از مراکز نیکوکاری خدمات دریافت می‌کنند؛ همچنین ۷۹۰ هزار نیکوکار با این مراکز نیکوکاری همکاری میکنند.  

آسوده همچنین این را هم گفت که ۱۴ هزار نفر در این مراکز نیکوکاری فعالیت و به نیازمندان و محرومان خدمات رسانی می‌کنند.  

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: برای گسترش خدمات، مردم پایه در کمیته امداد نیازمند توسعه مردم‌داری در کمیته امداد هستیم.  

وی افزود: کیفی سازی خدمات، شفاف سازی آمار و عملکرد مراکز نیکوکاری و توانمند سازی خانواده‌ها از برنامه‌های ما برای سال ۱۴۰۱ است.  

آسوده با اشاره به تحول مناطق کمتر برخوردار گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۳۱۸ محله برعهده کمیته امداد قرار گرفته است که امیدواریم بتوانیم در این‌مناطق حضور پیدا کنیم.  

کد خبر: 46144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =