اتصال ۱۲۰۰ روستای سیستان ‌و بلوچستان تا ۲ هفته آینده به اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۱۲۰۰ روستای سیستان ‌و بلوچستان تا ۲ هفته دیگر به اینترنت متصل می‌شود، گفت: با تیم و تجهیزات کامل در سیستان و بلوچستان حاضر شدیم تا به صورت نمادین نشان دهیم در یک مدت مشخص و کوتاه می‌توان تاثیر مثبت در جامعه ایجاد کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از فارس، ۱۲۰۰ روستای سیستان ‌و بلوچستان تا ۲ هفته آینده به اینترنت متصل می‌شود.

 محمدجواد آذری جهرمی در جمع مسوولان این سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مطابق برنامه ششم توسعه، ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید تا سال پایانی برنامه به اینترنت متصل شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هم‌اینک از مجموع ۳۹ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار، حدود ۳۵ هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و چهار هزار روستای دیگر باقی مانده است که در تلاشیم برنامه اتصال این روستاها تا پایان امسال تکمیل شود.

وی با بیان اینکه  تاکنون ۱۲ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری بین شهری در سیستان و بلوچستان اجرایی شده که هفت هزار و ۳۰۰ کیلومتر از سوی شرکت مخابرات و چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر نیز در دولت «تدبیر و امید» بوده است.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: در این سفر ۱۰ روزه اتصال یکهزار و ۲۰۰ روستای سیستان و بلوچستان به شبکه اینترنت، تقویت پوشش جاده‌ای استان در ۸۵۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی و همچنین ایجاد ارتباطات پایدار در مناطق شهری و روستایی هدف گذاری شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با تیم و تجهیزات کامل در سیستان و بلوچستان حاضر شدیم تا به صورت نمادین نشان دهیم در یک مدت مشخص و کوتاه می‌توان تاثیر مثبت در جامعه ایجاد کرد و با تمرکز بر مشکلات می‌توانیم وضعیت ارتباطی استان را به وضعیت مطلوب و مورد رضایت مردم برسانیم.

وی گفت: همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی مانند شرکت برق و راه و شهرسازی در این پروژه ضروری است زیرا با ایجاد این زیرساخت‌ها نه تنها ارتباطات بلکه آموزش، تجارت، بهداشت، بانکداری و خدمات الکترونیک دولت تقویت می شود.

محمد جواد جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی سیستان و بلوچستان شب گذشته وارد زاهدان شد.

کد خبر: 4573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =