تکواندو در سرازیری بلاتکلیفی و بحران

فدراسیون تکواندو در شرایطی که مسابقات مهم و روزهای مهمی پیش رو دارد اما هنوز درباره ریاست آن تصمیم قطعی و حکم نهایی صادر نشده است.

به گزارش آتیه آنلاین، انتخابات فدراسیون تکواندو ۱۵ دی برگزار شد و حالا چیزی نمانده که یک ماه از برگزاری این انتخابات بگذرد اما هادی ساعی نه تنها حکمش را نگرفته بلکه مشخص هم نیست که رئیس فدراسیون تکواندو خواهد بود یا نه؟

بعد از انتخابات تکواندو بحث نرسیدن تعداد آرای هادی ساعی به حد نصاب لازم مطرح شد و این موضوع تا امروز ادامه دارد. در حالی که هادی ساعی از ۵۷ رأی موجود در مجمع فقط ۲۹ رأی را کسب کرده بود، با وجود تنظیم صورتجلسه و معرفی ساعی به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون تکواندو در مجمع اما حالا مدتی است که برخی از اعضای مجمع روی این موضوع دست گذاشته‌اند که ساعی اکثریت مطلق را نتوانسته به دست بیاورد و انتخابات باید به دور دوم می‌رفت. این داستان را نماینده وزارت و عدم اطلاع او از قوانین به وجود آورد و وزارت ورزش را هم در شرایط سختی قرار داده، به نحوی که حالا قرار شده برای خروج از این بن‌بست از نهاد ریاست جمهوری استعلام بگیرند که در انتخابات اکثریت مطلق را چطور تعریف کنند؛ آن هم در شرایطی که تعریف مورد نیاز در آیین‌نامه انتخابات وجود دارد.

با این حال مدتی است که از این استعلام گذشته و هنوز خبری نشده اما سؤال این است که اگر این تفسیر بیاید، تکلیف فدراسیون تکواندو مشخص می‌شود؟ به نظر با آمدن جواب این استعلام باز هم مشکل تکواندو حل نمی‌شود چراکه شکایت دیگری از انتخابات تکواندو شده که مقصر آن وزارت ورزش و جوانان است.

به تازگی برخی از اعضای مجمع شکایتی را مطرح کرده و این بار به حضور تیم دانشگاه آزاد در انتخابات ایراد گرفته‌اند. دانشگاه آزاد مجوز فعالیت در تکواندو را ندارد و به همین دلیل حق حضور در انتخابات را نداشته اما دفتر امور مشترک مجامع فدراسیون‌ها با وجود بررسی مدارک فعالیت این باشگاه باز هم متوجه این موضوع نشده و اجازه حضور این تیم در انتخابات را صادر کرده است.

در حالی‌که تیم «لوازم خانگی کن» هم همین شرایط را داشته اما وزارت ورزش، روز مجمع با ارسال نامه‌ای مانع حضور این تیم در انتخابات شده است. ظاهراً در تاریخ ۸ دی مجوز حضور کن در انتخابات صادر شده اما ۱۵ دی، نامه دیگری به این تیم ارسال شده و از حضور این تیم در انتخابات ممانعت کرده‌اند و حالا همین موضوع باعث شده تا شکایت جدیدی برای تکواندو تشکیل شود و این یعنی جواب استعلام از نهاد هر چه باشد، نمی‌تواند به این بلاتکلیفی تکواندو کمک کند.

تکواندو، مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی و البته قبل از این دو مسابقه، قهرمانی آسیا را در پیش دارد اما مشخص نیست که حکم ساعی برای انتخابات چه زمانی صادر می‌شود و آیا کار به برگزاری انتخابات دیگری می‌کشد؟

کد خبر: 45321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =