رنگ نارنجی کرونایی به گیلان بازگشت

براساس تازه‌ترین ارزیابی نرم‌افزار ماسک که امروز "جمعه" اعلام شد، رنگ نارنجی به نقشه کرونایی استان گیلان بازگشت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، براساس تازه‌ترین ارزیابی ماسک، شهرستان لاهیجان که چهارشنبه گذشته در نقشه کرونایی گیلان از آبی به زرد تبدیل شده‌ بود، پس از ۲ روز نارنجی شد.

شهرستان های لنگرود، ماسال، فومن، آستانه‌اشرفیه و سیاهکل نیز در ارزیابی جدید ماسک از رنگ‌بندی آبی خارج و به رنگ زرد پیوستند ضمن اینکه رشت، خمام، آستارا، رودبار، رودسر، بندرانزلی، رضوانشهر در رنگ‌بندی زرد باقی ماندند.

هم اکنون تنها شهرستان‌های تالش، صومعه‌سرا، شفت و املش در نقشه کرونایی استان گیلان آبی باقی ماندند، به این ترتیب یک شهرستان استان نارنجی، ۱۲ شهرستان زرد و باقی آبی هستند.

از ١٨ دی ماه امسال با کاهش شمار مبتلایان و بیماران بستری تمامی ١٧ شهرستان استان گیلان وارد رنگ‌بندی آبی شده بودند که این وضعیت برای کمتر از سه هفته تداوم داشت.

آمار بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ تقریبا از ۲۹ دی ماه امسال روند افزایشی را طی می‌کند و طی این مدت نزدیک ۴۳ درصد افزایش یافته است.

کارشناسان بهداشتی گیلان با توجه به سرعت سرایت ویروس جدید کرونا با عنوان اومیکرون بر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید دارند و از مردم می‌خواهند به این توصیه‌ها توجه کنند.

آنان علائم ابتلا به سویه اومیکرون را شبیه به سرماخوردگی می‌دانند و از مردم خواستند تا در صورت مشاهده علائمی از جمله آبریزش بینی، عطسه و گلودرد توصیه‌های بهداشتی و قرنطینه را رعایت کنند و در صورت شدت علائم به مراکز جامع سلامت مراجعه نمایند.

مسئولان بهداشتی استان گیلان همچنین با توجه به تاثیر واکسیناسیون کرونا بر کاهش شدت بیماری، مرگ و میر و انتقال ویروس بر تزریق هر سه دز واکسن کرونا به دلیل تاثیر آن در پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید دارند.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ١٩ است.

کد خبر: 45052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =