۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی جدید برای مشاغل

در شرایطی که دولت از ابتدای امسال ۸۰۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع خود را برای کمک به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا اختصاص داده بود، به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز در حال حاضر آماده پرداخت به این قشر است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دولت از ابتدای امسال ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی برای مشاغل مختلف در نظر گرفته بود که به گفته عیسی منصوری - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی- از این میزان تا آبان ماه حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات افراد مختلف برای پرداخت به بانک های ۱۹ گانه معرفی شده‌اند که بیش از یک میلیون شغل را پوشش می‌دهد و تاکنون حدود ۸ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده و باقیمانده این تسهیلات نیز در حال پرداخت است.

وی در این باره به آتیه‌آنلاین گفته بود حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان منابع از سیستم بانکی تخصیص داده شد که بخشی از آن به کمک های معیشتی بلاعوض و وامهای یک میلیون تومانی و غیره اختصاص پیدا کرد. بخش دیگر از آن به تسهیلات ودیعه مسکن اختصاص پیدا کرد و حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از کسب و کارها و مشاغل آسیب‌دیده در نظر گرفته شد. البته این حمایت‌ها همچنان استمرار دارد و ادامه پیدا خواهد کرد اما به صورت تخصصی و رسته‌ای به گونه‌ای که به عنوان مثال در حوزه گردشگری، حمل ‌و نقل و غیره به صورت مستقل و رشته‌ای پیگیری می‌شود.

حالا و پس از گذشت حدود دو ماه به نظر می‌رسد ادامه حمایت‌های مالی و البته تخصصی محقق شده و در حال پرداخت است چرا که به گفته منصوری، چهار حوزه حمل و نقل، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و فرهنگ و هنر به زودی بیش از هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونا دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این مرحله برای چهار حوزه پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده که سهم بخش حمل و نقل ۳۵۰۰ میلیارد تومان، گردشگری و صنایع دستی ۲ هزار میلیارد تومان، ورزش ۸۰۰ میلیارد تومان و فرهنگ و هنر ۱,۸۰۰ میلیارد تومان است.

حالا و با پرداخت این مبلغ، ۱۶ هزار میلیارد تومان برای جبران خسارات مشاغل آسیب‌دیده مختلف تامین و تخصیص داده شده و باید منتظر بمانیم و ببینیم در ادامه چه میزان مبلغی در این راستا پرداخت خواهد شد.

کد خبر: 4502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =