ترافیک پاپ‌خوان‌ها

از زمستان ۱۴۰۰ خوانندگان مطرح موسیقی پاپ کشورمان  اجراهای زنده در پایتخت را آغاز کردند اما جای گروه‌های کلاسیک و دیگر گروه‌های موسیقی در سالن‌ها خالی است.

به گزارش آتیه آنلاین، از شهریور ماه و زمانی که سالن های تئاتر و سینما درهایشان را برای تماشاگران باز کردند، معاونت هنری وزارت ارشاد نیز در نامه‌ای به ستاد ملی مقابله با کرونا، درخواست قرار گرفتن اجراهای موسیقی در گروه دو مشاغل و از سرگیری اجراهای موسیقی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ارائه داد، اما گروه ها به دلیل عدم‌ تفاهمی که میان کنسرت‌گذاران و صاحبان سالن‌های موسیقی وجود داشت؛ ترجیح می‌دادند اجرایی نداشته باشند تا اینکه در نهایت با شروع دی ماه چراغ کنسرت‌های موسیقی بعد از حدود دو سال خاموشی اجباری، روشن شد. حالا این روزها بازار موسیقی با سلامی دوباره به دوست‌دارانش حال و هوایی متفاوت تر نسبت به دو سال گذشته، را پشت سر می گذارد اما در حال حاضر قیمت بلیت‌هایی که به فروش می‌رسد از ۸۰ هزار تومان شروع شده و تا ۳۹۵ هزار تومان هم می‌رسد؛ این در حالی است که پیش از شیوع کرونا، شاید این قیمت نهایتا تا سقف ۲۰۰ هزار تومان می‌رسید. البته در شرایطی که هنوز تصمیمی قطعی برای از سرگیری کنسرت‌ها اعلام نشده بود، برخی از تهیه‌کنندگانِ موسیقی درباره افزایش نرخ بلیت‌های کنسرت‌ با توجه به رشد چندین درصدی تورم در کشور و فراهم نبودن شرایط برای برگزاری اجراها با ظرفیت کامل سالن، هشدار داده و از بالا رفتن هزینه‌ها صحبت کرده بودند و در عین حال تأکید داشتند که سعی در همراهی و رعایت حال مردم را دارند، اما ممکن است راه گریزی برای افزایشِ قیمت کنسرت‌ها نباشد. از طرفی در بین کنسرت‌هایی که از ابتدای دی‌ ماه در حال برگزاری است، شمار اجراهای پاپ چنان نسبت به سایر ژانرها بیشتر است که تعداد اندک ژانرهایی چون موسیقی ایرانی، نواحی یا کلاسیک به چشم میخورد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به اجراهای پیش‌ رو در تهران:

ششم بهمن امید حاجیلی در دو سانس ۱۸:۲۰ و ۲۱:۵۰ در رویال هال هتل اسپیناس پالاس، مسیح و آرش سالن وزارت کشور در دو سانس ۱۹ و ۲۲ و علیرضا طلیسچی در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ به روی صحنه می‌روند. محسن ابراهیم‌زاده هفتم بهمن ماه در دو سانس ۱۸:۲۰ و ۲۱:۲۰ در مرکز همایش‌های برج میلاد، هوروش بند هفتم بهمن در رویال هال هتل اسپیناس پالاس در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۲، آرش و مسیح نیز در همین روز در سالن وزارت کشور در دو سانس ۱۹ و ۲۲ و بابک جهانبخش در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران کنسرت خواهند داشت. اشوان در رویال هال هتل اسپیناس پالاس در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۲، آرون افشار در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۲ و ناصر زینلی در سالن وزارت کشور در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۲، هشتم بهمن ماه اجرا خواهند داشت. همچنین علیرضا پوراستاد نهم بهمن ساعت ۲۲ در سالن وزارت کشور، رضا بهرام دهم بهمن در دو سانس ۱۸:۲۰ و ۲۱:۵۰ در رویال هال هتل اسپیناس پالاس، بهنام بانی نهم بهمن در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۲ در میلاد نمایشگاه بین المللی تهران و حامی ۱۲ بهمن در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ در سالن همایش ایرانیان به روی صحنه می‌روند. همچنین ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان از ششم تا هشتم بهمن به مدت سه شب ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر نیز هم‌زمان و در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

کد خبر: 44867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =