کشته و مفقودشدن کوهنوردان در ارتفاعات/141 عملیات امداد و نجات

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در 72 ساعت گذشته،در ٧٣ محور کوهستانی و ٨ روستا و مناطق عشایرنشین به ٤٧٢٦ نفر در 141 عملیات امداد و نجات، امدادرسانی شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هلال‌احمر، مهدی ولی‌پور با اشاره به عملیات امداد و نجات در 72 ساعت گذشته گفت: : به ١٩استان آذربایجان شرقی و غربی،اردبیل،تهران،چهارمحال و بختیاری،خراسان شمالی،جنوبی و رضوی،خوزستان،زنجان،سمنان،فارس،قزوین،کردستان،کهگیلویه و بویراحمد،گلستان،گیلان،لرستان و مازندارن  امداد رسانی شد.

ولی‌پور با اشاره به عملیات امداد و نجات در 72 ساعت گذشته گفت: 141 ماموریت متشکل از 473 نفر امدادگر و نجاتگر انجام شده که در آن 4726 نفر نجات یافتند و 55نفر به مناطق امن منتقل شدند.

مهدی ولی‌پور با اشاره به عملیات رهاسازی اتومبیل از برف اشاره کرد: در این مدت 349 دستگاه خودرو که در  برف و کولاک گرفتار شده بودند رها سازی شدند و برای  224 نفر از هموطنانمان آسیب دیده هم اسکان اضطراری فراهم شد.

در همین ارتباط نیز معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر،محمدباقر محمدی در گفت‌وگو با میزان گفته است: از روز گذشته که در ارتفاعات استان تهران بارش برف و سقوط بهمن اعلام شد، در منطقه شمیرانات ستاد مدیریت بحران تشکیل دادیم و با حضور تیم‌های جستجو و امداد و نجات، در حال رصد منطقه هستیم.

وی افزود:از روز گذشته، ۱۳ تیم در حال گشت زنی در منطقه هستند و به افرادی که نتوانستند در برف راه خود را پیدا کنند، کمک کرده و به مناطق امن هدایت می‌شوند.  

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات ادامه داد: از روز گذشته تاکنون، ۲ کوهنورد در ارتفاعات و یک کوهنورد در بیمارستان جان خود را از دست دادند.همچنین ۲ نفر نیز مصدوم شده اند.  

محمدی گفت: متاسفانه از روز گذشته، تعدادی از خانواده ها با ما تماس گرفته  و اعلام کرده اند که فرزندانشان به کوه رفته اند، اما خبری از آن‌ها نیست؛ بنابراین با همکاری سازمان مخابرات در حال رد زنی خطوط تلفنی آن‌ها هستیم.  

کد خبر: 4422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =