"اسپوتنیک وی" نیاز به تغییرات برای مصونیت زایی دربرابر اومیکرون ندارد

الکساندر گینزبورگ رئیس موسسه ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه (سازنده واکسن اسپوتنیک وی) اعلام کرد که اسپوتنیک وی نیازی به تغییر برای مصونیت زایی در برابر سویه اومیکرون ندارد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، گینزبورگ روز چهارشنبه به خبرگزاری اینترفاکس روسیه گفت: واکسن اسپوتنیک وی برخلاف واکسن های دیگر از جمله فایزر و مدرنا نیازی به تغییرات برای مصونیت زایی و مقابله با سویه اومیکرون ویروس کرونا ندارد.

وی افزود: در شرایطی که شاهد گسترش و انتشار سویه اومیکرون هستیم توصیه ها همانند گذشته شامل واکسن زدن با واکسن اسپوتنیک وی و دومین تزریق با واکسن اسپوتنیک لایت است.  

به گفته گینزبورگ، در روسیه روزانه باید به ۵۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار نفر واکسن زد تا در نیم سال به حد مصون شدن جامعه این کشور دربرابر کرونا دست یافت.  

بر اساس اطلاعات سایت رسمی واکسیناسیون روسیه، تاکنون در این کشور ۱۱ میلیون نفر واکسن کرونا زده اند.  

"دنیس لوگونف" معاون مرکز ویروس شناسی "گاملیا" وابسته به وزارت بهداشت روسیه (سازنده واکسن اسپوتنیک وی) در مورد شیوع گسترده سویه اومیکرون در روسیه هشدار داد.

 لوگونف روز سه شنبه در گفت و گو با کانال روسی سالاویو لایو در سامانه یوتیوب گفت: سویه اومیکرون ویروس کرونا سراسر روسیه را فرا خواهد گرفت و سطح شیوع بیماری بسیار گسترده خواهد بود.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسیه، تاکنون در این کشور ۳۰۵ مورد افراد مبتلا به کرونا شناسایی شده که با سویه اومیکرون به این بیماری مبتلا شده اند و همه این افراد در سفرهای خارجی به ویروس آلوده شده اند.  

به گزارش ایرنا، روسیه اولین کشوری بود که واکسن موسوم به «اسپوتنیک وی» را علیه ویروس کرونا ثبت کرد.

داده هایی که طی واکسیناسیون جمعیت روسیه و دیگر کشورها به دست آمده نشان می دهد که واکسن «اسپوتنیک وی» یکی از ایمن ترین و موثرترین واکسن ها علیه ویروس کروناست.

کد خبر: 43321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =