حذف از لیگ قهرمانان آسیا؛ پرسپولیس از AFC شرح تفصیلی رای خواست

باشگاه پرسپولیس به منظور ارجاع پرونده خود به دادگاه عالی ورزش(کاس) در خصوص حذف از لیگ قهرمانان آسیا، در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا(‌ای‌اف‌سی) خواستار دریافت شرح تفصیلی رای صادره شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از آنکه از خودداری از صدور مجوز حرفه‌ای به ۳ باشگاه ایران، برای درخواست شرح تفصیلی رای، مهلت ۱۰ روزه‌ای را تعیین کرد.

باشگاه پرسپولیس امروز(یکشنبه) با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون، خواهان ارسال شرح تفصیلی رای به این باشگاه شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا دفاعیات انجام شده از سوی باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر را قبول نکرد و این سه تیم از حضور در لیگ قهرمانان آسیای در سال ۲۰۲۲ محروم شدند.

چندی پیش بود که AFC با ارسال نامه‌ای بلند بالا و چند صد صفحه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران از ابهامات زیاد پرونده سرخآبی‌های پایتخت و گل‌گهر سیرجان در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای‌سازی خبر داد و مهلتی ۵ روزه برای دفاع داد. مشکلات پیش رو آنقدر بزرگ بود که مشخص بود باید منتظر حذف نمایندگان کشورمان باشیم. مسائل مالیاتی، مالکیت مشترک و بدهی‌های داخلی و خارجی مهمترین موانع بودند.

با تلاش‌هایی صورت گرفته وزیر ورزش و جوانان ورود کرد و حتی قرار شد مالکیت ۲ باشگاه نیز به وزارتخانه‌های دیگر سپرده شود اما هیچکدام برای حل مشکل سرخآبی‌ها کافی نبود. کنفدراسیون فوتبال آسیا زیر بار دفاعیات نرفت و روز جمعه خبر رسمی حذف پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر سیرجان از لیگ قهرمانان اعلام شد.

کد خبر: 42927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =