اجرای مرحله نخست ممیزی انرژی شرکت نفت ستاره خلیج فارس

مرحله نخست ممیزی انرژی شرکت نفت ستاره خلیج فارس با حضور نمایندگان تمامی پالایشگاه‌های کشور اجرایی شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از شرکت نفت ستاره خلیج فارس، نمایندگان تمامی پالایشگاه‌ها در قالب ۶ تیم تخصصی فرآیند، کوره‌ها، یوتیلیتی، تله‌های بخار، برق و سیستم‌های مدیریتی در ۵ روز به ممیزی انرژی در تمامی واحدهای فرآیندی، یوتیلیتی و برخی از واحدهای پشتیبان موثر در فرآیند مدیریت انرژی شرکت نفت ستاره خلیج فارس پرداختند.

در مراسم اختتامیه این ممیزی گزارش اجمالی از بررسی‌های صورت گرفته توسط سرپرست تیم ممیزی و سرپرستان هر تیم ارائه شد که برخی از فرصت‌های قوی شناسایی شده در پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم افزایی نیروی جوان در کنار پرسنل با تجربه، وجود سامانه‌های کنترل فرآیندی و اندازه‌گیری مناسب و بروز، وضعیت مناسب اجرای ۵S، توجه ویژه به بهینه‌سازی انرژی در طراحی پالایشگاه و در دسترس بودن تجهیزات ایمنی فردی نام برده شد.

همچنین از دیگر نقاط قوت اشاره شده قابلیت پایش مستمر حامل‌های انرژی، اجرای پروژه‌های بهبود مصرف انرژی، ثبت وقایع در قالب مدیریت دانش، سطح بالای علمی نفرات شاغل در مجموعه، آموزش مستمر نیروی انسانی و راندمان بالای شبکه کندانس برگشتی است.

با توجه به اینکه در شرکت نفت ستاره خلیج فارس سیستم مدیریت انرژی بر مبنای استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱ در حال پیاده‌سازی است، طی این مرحله برای استانداردسازی این سیستم نیز پیش ممیزی صورت پذیرفت.

پس از ارائه گزارش‌های ممیزی، مدیران ارشد شرکت نفت ستاره خلیج فارس به توضیحات لازم شرایط استراتژیک بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان پرداختند و در این راستا استمرار عملیات تولید، تغییر وضعیت خوراک دریافتی نسبت به حالت دریافتی و اقدامات اصلاحی با توجه به آیتم‌های قابل اجرا و عدم ریسک عملیاتی تشریح شد.

در پایان این نشست همچنین پروژه‌هایی در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی از جمله استفاده از فضای سقف انبار مرکزی پالایشگاه برای تولید انرژی خورشیدی ارائه شد.

کد خبر: 42822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =