گشت‌وگذار هنری در گالری‌های تهران

نگارخانه‌های تهران روز جمعه ۱۷ دی‌ماه میزبان نمایشگاه های جدید در حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی بودند.

به گزارش آتیه آنلاین، در سومین هفته ماه زمستان، آثار هنرمندان جوان و پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی در گالری های پایتخت به نمایش درآمده و میزبان علاقه‌مندان هستند. گزارش پیش‌رو شرحی است از فعالیت گالری‌ها و موزه های هنری که امکان بازدید از آن‌ها فراهم است.

بازتعریف دنیای درونی زهره قاضی حسینی در گالری‌ ایده

گالری‌ ایده از روز گذشته، هفدهم دی‌ماه پذیرای آثار زهره قاضی‌حسینی با عنوان «اتاقی دیگر» است. مجموعه «قاب نگاه» که در برگیرنده دو مجموعه «اتاقی آشنا» و «اتاقی دیگر» است، گفتمانی است که در بهار ۱۳۸۳ آغاز شد. قاضی حسینی از طریق بازنمایی تصاویر اجزا و عناصر فضای داخلی که از آن‌ها به عنوان نماد بهره برده، هستی، حضور و بی‌حضوری انسان را به تصویر کشیده است و با باز آفرینی دوباره این اجزا به خلق فضایی ساکن و بی‌زمان پرداخته است. این نقاشی‌ها در حقیقت ترجمه انگاره‌های متفاوت ذهن نقاش هستند. نمایشگاه «اتاقی دیگر» از ۱۷ دی تا چهارشنبه ۲۲ دی هر روز از ساعت ۱۶ الی ۲۱ در گالری‌ایده به نشانی تهران، خیابان کریمخان، خیابان خردمند شمال، خیابان هجدهم، پلاک ۲۶ پذیرای علاقه‌مندان است.

نمایشگاه «شراریِ دشت» در گالری شریف

گالری شریف نیز از جمعه ۱۷ دی‌ماه نمایشگاه «شراریِ دشت» مجموعه‌ای از نقاشی‌های مهسا عرب‌زاده را برگزار کرده است. این نمایشگاه مجموعه ۱۱ نقاشی با تکنیک خودکار بر روی مقوا است. عرب‌زاده در توضیح روند نقاشی خود چنین می‌گوید: اولین تجربه‌های نقاشانه من زمانی شکل گرفت که از شهر به روستا مهاجرت کردم. گشت‌وگذار در جنگل و طبیعت اطرافم مرا با پرسش‌های بسیاری پیرامون هرج‌ومرج و نظم طبیعت مواجه کرد. اشتیاقِ پرداختن به تصویری از یک چشم‌انداز و همزمان لذت غرق شدن در رنگ‌ها و فرم‌ها و هیاهوی نقاشی در طبیعت، کم‌کم جای خود را به تصویری کوچک با ابزارهای ساده داد.

این نمایشگاه تا جمعه اول بهمن‌ماه در گالری شریف برپاست. گالری شریف در خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱، طبقه سوم واقع شده است و ساعات بازدید آثار یکشنبه تا پنجشنبه ۱۲ تا ۱۹ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰ است.

نقاشانی نوگرا با آثار مدرنیسم در گالری آرتیبیشن

مجموعه کلکسیونر ۱۰ با آثاری از ۱۸ هنرمند معاصر نقاشی ایران از روز جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ در گالری آرتیبیشن به نمایش گذاشته شد. آثار منتخب از هنرمندانی چون محمد احصایی، احمد اسفندیاری، پروانه اعتمادی، نصرالله افجه‌ای، هانیبال الخاص، ناصر اویسی، هوشنگ پزشک نیا، صادق تبریزی، محمدعلی ترقی جاه، محمد ابراهیم جعفری، گرنیک درهاکوپیان، محمود زنگنه، بهجت صدر، ناصر عصار، ابراهیم فرجی، فریده لاشایی، اردشیر محصص و منوچهر نیازی است. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ (روزهای تعطیل از ۱۶ تا ۲۰) به گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به اتوبان همت، خیابان گل‌نبی، میدان احمدی روشن، خیابان ساسانی‌پور، کوچه‌ قندی، شماره ۶ مراجعه کنند.

رخصتی با «کارما» در نگارخانه رسول مهر

نمایشگاه نقاشی مهتاب رخصتی با نام «کارما» از روز جمعه ۱۷ دی ماه لغایت جمعه ۲۱ دی ماه به مدت ۵ روز برگزار می‌شود، بخش کوجکی از آثار در این نمایشگاه آبان ماه سال گذشته به شکل مجازی به نمایش درآمده بود.

مجموعه کارما از دریچه رنگ و خیال و فلسفه نگاهی دارد به دنیای پیرامون با قلم وتفکر مهتاب رخصتی دانش آموخته رشته گرافیک و تصویرگری که بعداز حدوداً بیست سال تجربه و اجرا در زمینه نقاشی با تکنیک‌ها و سبک‌های مختلف تصویرگری کتاب‌هایی برای کودکان، فعالیت در زمینه تبلیغات شهری و ... امروز به صورت مستقل نمایشگاه خود را برگزار می‌کند.

«رو در رو» با بزرگان هنرهای تجسمی

نمایشگاه گروهی «رو در رو» جمعه ۱۷ دی ماه در گالری جاوید افتتاح شد و تا ۱ بهمن ماه ادامه دارد. هنرمندان حاضر در این نمایشگاه عبارتند از بیوک احمری، آیدین آغداشلو، شایان استوار، حمید اسد زاده، سعید ایلخانی، رضا بانگیز، عرفان بی باک، فاطمه بیرانوند، علی پیروز، فرامرز پیلارام، فرهاد پیلان جواهریان، پارسا تاج بخش، انیس تبرایی، علیرضا جاوید، مهرداد جمشیدی، سولماز جهانگیر، ابراهیم حقیقی، جمال الدین خرمی نژاد، کیخسرو خروش، کامبیز درمبخش، مهرداد دفتری، علی رسام، بامداد رضوانیان، یزدان سعدی، امیر سقراطی، نوید شاه نشین، علی اکبر صادقی، پوریا صحنه، محمود صنعتی، مرتضی کاتوزیان، فرهاد گاوزن، احسان مالکی، وحید میرزامحمدی، فرشاد نساجی، نیکو وقری.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز یکشنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری جاوید واقع در تهران، خیابان ولیعصر، ابتدای زرتشت غربی، کوچه یزدان، پلاک ۱۷، واحد ۱ مراجعه کنند.

از موزه تا موزه، از تهران تا کرمان با استاد علی‌اکبر صنعتی

نمایشگاه «از موزه تا موزه، از تهران تا کرمان» جمعه ۱۰دی ماه در گالری نگاه افتتاح شد و تا ۲۹ دی ماه ادامه دارد. این‌ نمایشگاه شامل آثار آبرنگ استاد علی‌اکبر صنعتی هنرمند برجسته مجسمه‌سازی، نقاشی و طراحی فرش است. او تنها هنرمندی‌ست که ۲ موزه در شهرهای تهران و کرمان برای ارایه اثار او ساخته شده‌اند. موزه استاد صنعتی یا موزه ۱۳ آبان، موزه بهشت و جهنم، (پیش از انقلاب موزه شیر و خورشید) یکی از موزه‌های شهر تهران است که برای نمایش آثار علی اکبر صنعتی راه اندازی شده‌ است. موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان روزگاری محل زندگی استاد صنعتی پدر مجسمه‌سازی ایران بوده است که اکنون به نام او ثبت شده است.

برخاسته از گور در گالری ژینوس

نمایشگاه انفرادی سیاوش محسنی، با عنوان برخاسته از گور، از جمعه ۱۰ دی  تا پنجشنبه ۱۶ دی در گالری ژینوس برقرار است. این گالری به نشانی تهران، خیابان دکترحسین‌فاطمی، ابتدای خیابان‌ ولیعصر، پلاک‌۲۱، طبقه اول همه روزه به جز روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

کد خبر: 42689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =