امدادرسانی هلال احمر امشب و فردا در ۵۵ شهرستان کشور ادامه دارد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام آخرین آمار از امدادرسانی به متاثرین از سیل در جنوب و غرب کشور، از خدمت‌رسانی به ۱۷ هزار و ۷۳۵ نفر در ۱۴ استان کشور شامل ۷۶ شهرستان و ۲۳۱ منطقه شهری، روستایی، عشایری و محورهای کوهستانی خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر، مهدی ولی‌پور از امدادرسانی به ۱۷ هزار و ۷۳۵ نفر متاثر از حادثه سیل در کشور از ۸ دی‌ماه تا ساعت ۱۷ عصر امروز خبر داد و تشریح کرد: از این تعداد دو هزارو ۲۹۱ نفر در چادرهای هلال‌احمر اسکان اضطراری یافته‌اند. همچنین ۶۹ نفر به نقاط امن و ۴ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. البته با تأسف سیل تا کنون جان ۳ نفر از هموطنان را گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۵۳ خودرو محصور در برف یا سیل رهاسازی شدند و ۱۵۷ منزل مسکونی نیز توسط امدادگران از آب تخلیه شدند، گفت: ۲۸ استان کشور متاثر از بارش‌های اخیر بوده است که ۱۴ استان دچار سیل و آب‌گرفتگی شده‌اند. این ۱۴ استان شامل آذربایجان غربی، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و یزد است.

ولی پور ادامه داد: تاکنون عملیات امدادرسانی به سیل زدگان در ۷۶ شهرستان از استان‌های مذکور انجام شده که شامل  ۲۳۱ منطقه شهری، روستایی، عشایری و یا محورهای کوهستانی بوده‌ است.

وی تاکید کرد: امشب و فردا نیز عملیات امدادرسانی در ۵۵ شهرستان در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: تاکنون ۱۶۷ چادر،یک هزارو ۱۸ تخته موکت، یک هزارو ۴۸۸ تخته پتو، ۱۲ هزارو ۵۱۷ کیلوگرم نایلون، یک هزارو ۴۲  ست بهداشتی و شست‌وشو، ۲۸۶ بسته غذایی، دو هزارو ۷۵۵ کیلوگرم برنج، ۲ هزارو ۴۱۵ آب‌معدنی، ۸۰۳ قوطی کنسروجات و ۴۱ کیلوگرم خرما در میان آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

 
 
 

کد خبر: 42265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =