روسیه: حاضریم با شرطی اصولی با آمریکا درباره اوکراین همکاری کنیم

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو حاضر به همکاری با آمریکا در هر ترکیبی در خصوص اوکراین است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ‌تاس‌، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو حاضر به همکاری با آمریکا در هر ترکیبی در خصوص اوکراین است.

وی افزود که مسکو به این شرط حاضر است چنین کند که واشنگتن جایگزین نداشتن توافقات مینسک و غیرممکن بودن حل مناقشه دونباس، بدون اعطای وضعیت ویژه به این منطقه را بپذیرد.

«آندری رودینکو» معاون وزیر ‌خارجه روسیه گفت که مقامات مسکو حاضر هستند تا با واشنگتن در هر ترکیبی درخصوص حل و فصل مشکلات در اوکراین همکاری کند، به این شرط که غیرقابل جایگزین بودن توافقات مینسک درک شود.

این دیپلمات روس در پاسخ به سئوالی درباره امکان ازسر گیری رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ایالات متحده درباره اوکراین افزود: «برای اینکه واشنگتن بطور یکجانبه این مذاکرات را متوقف کرد، با این وجود ما از طرف خود حاضر به هر نوع شکل همکاری هستیم، به این شرط که مقامات آمریکایی از اصل بدون جایگزین بودن اجرای توافقات مینسک و غیرممکن بودن حل و فصل مناقشه دونباس، بدون اعطای وضعیت ویژه به این منطقه حمایت کنند. واضح است که اگر چنین درکی وجود داشته باشد، مشارکت طرف آمریکایی در تلاش‌ها برای حل بحران داخلی در اوکراین، تنها یک ارزش افزوده مثبت خواهد بود.»

کد خبر: 42209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =