زمستان گرم تلویزیون

این روزها صدا و سیما با در دست داشتن تولید چندین سریال و بازگشت مجدد دورهمی و خندوانه زمستان گرمی را به مخاطبانش نوید می‌دهد.

به گزارش آتیه آنلاین، رسانه ملی  فصل جدید را همراه با سریال‌های جدید در شبکه‌های مختلف سیما آغاز می کند، سریال هایی که از سال گدشته تصویر برداری خود را آغاز کرده بودند اما به دلیل شیوع کرونا در اسفند ماه بجز تعدادی از آنها که باید برای نوروز و ماه رمضان آماده می شدند سایر آنها کار خود را متوقف کرده و به  زمان مناسب تر موکول کردند. اما این روزها با پایان یافتن تعطیلات سراسری کرونا تعدادی از سریال ها تصویر برداری خود را آغاز کرده و یا با طی کردن مراحل فنی خود را برای پخش از شبک‌های مختلف سیما آماده می‌کنند تا مخاطبان تلویزیون در شب‌های زمستان شاهد سریال‌های جدید شبکه‌های سیما باشند.

همچنین در یلدایِ تلویزیون چند گره خبری باز شد، که یکی سرنوشت دورهمی بود و یکی تکلیف خندوانه؛ مهران مدیری در تک قسمت یلدایی "دورهمی" خبر از سرنوشتِ قسمت‌های باقیمانده فصل چهارم داد و رامبد جوان هم با ویدئویی از بازگشت "خندوانه" گفت.

در ادامه به مشروح برنامه های صدا وسیما که قرار است گرمابخش روزهای سرد زمستان کرونایی 99 باشند می پردازیم:

«روزهای ابدی»

سریال «روزهای ابدی» به کارگردانی جواد شمقدری و تهیه‌کنندگی محسن آقاعلی‌اکبری، بعد از سریال «خانه امن» از دوشنبه ۸ دی ماه از شبکه یک پخش می شود.

سریال تلویزیونی «روزهای ابدی»، محصول جدید مرکز سیمافیلم، بر اساس روزهای پرالتهاب اوایل انقلاب اسلامی ساخته شده و در روایت بخشی از تاریخ آن روزگاران به شخصیت‌های واقعی که در اتفاقات و جریانات آن برهه موثر بودند، توجه دارد. در روایت بخش‌هایی از دوران تاریخ‌ساز به رشادت‌های شهیدان «مصطفی چمران» و «اصغر وصالی» نیز توجه شده است و از چهره‌های شاخص آن زمان به «ابراهیم یزدی» (وزیر امورخارجه وقت) نیز توجه دارد.

محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده این مجموعه در پاسخ به این سوال که چرا نام سریال را تغییر دادید، تأکید کرد: پیشنهاد خود جواد شمقدری، کارگردان این اثر بود که نام «روزهای ابدی» انتخاب شود و جایش را با «نفوذ» تغییر دهد. این پیشنهاد پذیرفته شد؛ دلیلی نداشت به جز اینکه احساس کردیم این نام پرمسماتر و گویاتر برای سیر داستانی سریال است.

علی‌اکبری افزود: این مجموعه تلویزیونی 44 قسمتی با اتفاقات اواخر دی‌ماه 1357 شروع می‌شود و در نقطه 13 آبان‌ماه 1358 به پایان می‌رسد.   ما در سریال می‌بینیم که سایت‌های مختلف جاسوسی در اقصی نقاط کشور، مثل سایت کپکان کارش جاسوسی است و گزارش‌هایش را به طور کامل تحویل سفارت آمریکا می‌داده است و از آنجا به سازمان سیا منتقل می‌کردند.

در این مجموعه بازیگران ایرانی چون احمد نجفی، حمید گودرزی، علیرام نورایی، رحیم نوروزی، صالح میرزا آقایی، جلیل فرجاد، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، امیرمحمد زند، کاوه سماک باشی و... با معرفی امین اسکندریان، یلدا افشارنیا و کیمیا اکرمی به ایفای نقش می‌پردازند.

«باخانمان»

مجموعه تلویزیونی «باخانمان» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی که اواسط مردادماه در شمال تهران تصویربرداری خود را آغاز کرد، قرار است بعد از سریال «شرم» روی آنتن شبکه سه سیما برود.

اگرچه تصویربرداری این سریال که طنزی اجتماعی است تا اواخر دی ماه ادامه دارد، اما شبکه سه تصمیم گرفته است برای شب‌های زمستان یک سریال طنز را پخش کند. نگارش فیلمنامه سریال «باخانمان» برعهده امیر برادران است.

افسانه بایگان یکی از بازیگران این سریال است که پس از 2 سال با یک کار کمدی به تلویزیون باز می‌گردد.

حسن پورشیرازی، شهره لرستانی، حسام محمودی، الهام اخوان، امیر آتشانی، امیر حسین طاهری، فرزانه سهیلی، مهناز کرباسچیان، سعید امیرسلیمانی، شهرام شکیبا، خسرو احمدی و افسانه بایگان بازیگران این سریال هستند.

«بیگانه‌ای با من است»

همچنین این شب ها سریال «بیگانه‌ای با من است» به کارگردانی احمد امینی و تهیه کنندگی بهروز مفید روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

"بیگانه‌ای با من است" از ابتدای تابستان سال گذشته وارد مرحله تولید شد که به دلیل شیوع کرونا 2 ماه متوقف بود و دوباره از اردیبهشت‌ماه سال جاری ضبط خود را از سر گرفت. فصل ابتدایی مجموعه تلویزیونی "بیگانه‌ای با من است" در لوکیشن‌هایی نظیر خیابان جمهوری، بیمارستان عمل، خانه‌ای واقع در کرج، خانه‌ای حوالی میدان هروی، لوکیشن‌های داخلی و خارجی و شهرک سینمایی غزالی و بوشهر و شیراز مقابل دوربین رفت.

داستان «بیگانه‌ای با من است» به نویسندگی فروغ فروهیده درباره نسا با بازی شبنم قلی‌خانی است. او که دختری از طبقه پایین جامعه است با جعل هویت خود عروس یک خانواده متمول می‌شود. این جابجایی که با فریب یک خانواده متدین همراه است، داستان پر فراز و نشیب این سریال را رقم می‌زند.

از بازیگران فصل اول این سریال می‌توان به شبنم قلی‌خانی، پژمان بازغی، پوراندخت مهیمن، مهران رجبی، میلاد میرزایی، پرویز پورحسینی، نگار عابدی، ایوب آقاخانی، سوگل طهماسبی، دنیا مدنی، شیوا ابراهیمی، نسرین بابایی، لیلی فرهادپور، فرهاد شهریزی، فریبا ترکاشوند، مهرداد ضیایی، امیریل ارجمند، مهدی فقیه، ونوس کانلی و … اشاره کرد.

ادامه فصل چهارم "دورهمی"

چندی پیش یکی از عوامل برنامه "دورهمی" از شروع ضبط  این برنامه تلویزیونی خبر داده بود و گفته بود که قسمت‌های باقیمانده فصل چهارم در حال ضبط است. حتی او احتمال داده بود که مهران مدیری با "دورهمی" در شبِ یلدا برگردد که در دقیقه 90 این خبر از سوی سیما تأیید شد. در ابتدای شروع برنامه دورهمی ویژه یلدا، مهران مدیری اعلام کرد که ادامه فصل چهارم پخش می‌شود. او گفت: قرار بود سری چهارم "دورهمی" در 100 قسمت ساخته شود، ما 80 قسمت ضبط کردیم اما به خاطر شرایط کرونا و ایام ماه محرم و صفر برنامه را ضبط نکردیم و متوقف شد. برنامه "دورهمی" قرار است از این هفته ادامه پیدا کند و چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

"خندوانه" به آنتن نزدیک شد

رامبد جوان هم با انتشار یک ویدئو در فضای‌مجازی دوباره خودش و فصل جدید "خندوانه" را سر زبان‌ها انداخت. او در این ویدئو علاوه بر تبلیغِ برنامه‌های شبکه نسیم در شبِ یلدا و درخواست از مردم برای نرفتن به دورهمی‌های خانوادگی، توصیه‌های کرونایی هم برای مردم داشت. او در لا به لای همین توصیه‌ها و تبلیغ‌ها، اعلام کرد در تدارکِ فصل جدید "خندوانه‌"ایم تا به زودی با کلی اتفاق جدید و جذاب، به آنتن برسیم.   پیش از این نیز خبرهایی منتشر شده بود  که  رامبد جوان و گروه "خندوانه" در پیش‌تولید و مشغولِ آماده کردن مقدمات تولیدند و زمستان با کاری جدید به تلویزیون برمی‌گردند. حتی قرار است گروهِ "خندوانه" مثل سنوات قبل برای عید نوروز هم ویژه‌برنامه‌ای داشته باشد. یکی از موضوعات اصلی "خندوانه" جدید که پیش از آن هم رامبد جوان توضیح داده بود مسابقه بزرگ "خنداننده‌شو 3" است. چرا که در صفحه مجازی‌اش فراخوان این مسابقه را هم اعلام کرد و باید دید در کنار این اتفاق، آیا "جناب‌خان" در فصل جدید "خندوانه" حضور دارد و جزئیات دیگر چیست؟ باید منتظر بمانیم و ببینیم دست‌اندرکاران برنامه با چه اتفاقاتی در راهِ آنتن‌اند.

کد خبر: 4197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =