کرونا بار دیگر در انگلیس رکورد زد

در حالی که وزیر بهداشت انگلیس وضع محدودیت‌های جدید کرونایی را آخرین گزینه این کشور می‌داند، آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس بار دیگر رکورد زد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از رویترز، انگلیس امروز (شنبه) با اعلام ۱۶۲ هزار و ۵۷۲ مبتلای جدید به ویروس کرونا، رکورد جدیدی در آمار ابتلا به این ویروس را ثبت کرد.

این در حالی است که روز گذشته نیز این کشور با ثبت ۱۶ هزار و ۲۷۶ نفر رکورد دیگری زده بود. اما امروز شمار جانباختگان در این کشور ۱۵۴ جانباخته جدید اعلام شد که از روز جمعه با ۱۷۸ جانباخته کمتر است.

این آمار تنها شامل انگلیس شده و آمار ایرلند شمالی، ولز و اسکاتلند تاکنون منتشر نشده است. شمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا از ماه دسامبر و با شیوع سویه اُمیکرون روز به افزایش شدیدی گذاشته است، اما روند بستری شدن بیماران نسبت به سویه‌های پیشین این ویروس بسیار کمتر است.

این در حالی است که همزمان با شیوع سریع سویه اُمیکرون ویروس کرونا در انگلیس و افزایش شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های این کشور، «ساجد جاوید» وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد که از آنجا که تعداد بیماران در بخش ویژه بیمارستان‌ها ثابت است، وضع محدودیت‌های جدید کرونایی آخرین گزینه برای این کشور خواهد بود.

این در حالی ست که شیوع سویه اُمیکرون تعداد مبتلایان در انگلیس را به بالاترین آمار خود رسانده است و روز جمعه ۱۹۰ هزار مورد ابتلای جدید در این کشور گزارش شده است.

انگلیس در حال حاضر قوانین جدید کرونایی وضع نکرده است، اما «اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی» محدودیت‌هایی از جمله در تعداد افراد مجاز به تجمع و گردهمایی و همچنین اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی در مکان‌های عمومی در نظر گرفته‌اند.

وزیر بهداشت انگلیس، اما می‌گوید: «محدود کردن باید آخرین اقدام برای مقابله با شرایط کنونی باشد. ما باید خود را برای زندگی همراه با این ویروس و اجتناب از قوانین سختگیرانه آماده کنیم.»

این در حالی است که هفته گذشته ساجد جاوید اعلام کرد که ۹۰ درصد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در این کشور به سویه اُمیکرون این ویروس مبتلا شده‌اند.

همچنین پیش از تعطیلات سال نوی میلادی منابع خبری از افزایش دغدغه‌ها و مشکلات «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، به دلیل روند افزایشی شیوع سویه اُمیکرون در این کشور خبر دادند و سوء مدیریت او در این بحران و اتخاذ تصمیمات نادرست او را دلیلی بر کاهش محبوبیت او دانستند.

ماه گذشته نیز کارشناسان انگلیسی به دولت این کشور هشدار دادند که تا ۵ ماه آینده شیوع سویه اُمیکرون در انگلیس، بین ۲۵ هزار تا ۷۵ هزار جانباخته کرونایی خواهد داشت و در خوش‌بینانه‌ترین حالت، این سویه کرونا می‌تواند روزانه ۲ هزار بیمار را روانه بیمارستان‌های انگلیس کند.

آن‌ها تعداد بیماران بستری شده از تاریخ ۱ دسامبر تا ۳۰ آوریل (۱۰ آذر ۱۴۰۰ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) را ۱۷۵ هزار نفر و تعداد کل جانباختگان را در این بازه زمانی ۲۴ هزار و ۷۰۰ نفر پیش‌بینی کرده‌اند.

سویه جدید ویروس کرونا به نام اُمیکرون اولین بار در آفریقای جنوبی پیدا شد و تاکنون کشورهای زیادی از جمله «ژاپن، انگلیس، استرالیا، هلند، نروژ و چین و اکثر کشورهای شمال اروپا» با آن درگیر شده‌اند.

کد خبر: 41967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =