بیش از ۳ هزار نفر در برف و کولاک امدادرسانی شدند

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: عوامل عملیاتی هلال احمر به ۳ و هزار و ۴۰۰ نفر در استان های درگیر برف و کولاک امدادرسانی کردند و یک هزار و ۲۶۴ نفر نیز اسکان اضطراری یافتند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی ولی پور گفت: در ۷۲ ساعته گذشته، ۱۲ استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان‌های جنوبی و رضوی، اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری درگیر برف و کولاک و نیز آب گرفتگی بودند. از بین این استان‌ها ۸ استان نیازمند امدادرسانی بودند که ۳۳ شهرستان، ۱۶ شهر، ۳۰ روستا، سه منطقه عشایر و ۱۶ محور کوهستانی را شامل می‌شد.

وی افزود: عوامل عملیاتی هلال احمر در این استان‌ها به ۳ و هزار و ۴۰۰ نفر امدادرسانی کردند که یک هزار و ۲۶۴ نفر را اسکان اضطراری یافته و ۴۸ نفر را به مناطق امن منتقل کردند. امدادگران و نجات گران هلال احمر یک مصدوم را به مرکز درمانی منتقل و یک نفر را به طور سرپایی مداوا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات تصریح کرد: ۴۴۳ نفر در قالب ۱۱۰ تیم وظیفه امدادرسانی را داشتند و در این مدت، ۱۰۳ دستگاه خودرو از برف و کولاک رهاسازی و ۱۳ واحد خانه تخلیه آب انجام شد و علاوه بر این ۳۵ دستگاه چادر، ۵۴۶ تخته موکت، یک هزار و ۵۲۲ کیلوگرم نایلون، ۱۲۱ بسته غذایی، ۲ هزار و ۱۲۵ کیلوگرم برنج و یک هزار و ۸۰۰ بسته غذایی توزیع شد.

ولی پور بیان کرد: امدادرسانی در ۱۵ شهرستان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

کد خبر: 41890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =