برگزاری کمپین آموزشی «با هم بمانیم»

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر گفت:‌ کمپین آموزشی خانه‌های هلال با عنوان «با هم بمانیم» با مشارکت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر از دی تا اسفند سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گزارش‌آتیه آنلاین به نقل ایرنا، مهراب شریفی سده از برگزاری این کمپین آموزشی با هدف آمادگی جوامع محلی و روستایی در برابر مخاطرات خبر داد و گفت: پیرو تفاهم نامه با کمیته بین المللی صلیب سرخ و دفتر ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، کمپین آموزشی «با هم بمانیم» از هفته سوم دی ماه سال جاری آغاز خواهد شد که در این طرح، علاوه بر آموزش‌های واکنش در برابر مخاطرات وکمک‌های اولیه، ترغیب و تشویق عموم مردم به واکسیناسیون، هدف اصلی خواهد بود.

وی پیشگیری از بیماری کرونا و قطع زنجیره ابتلا از طریق ترویج واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی، ارتقاء پاسخگویی و واکنش در برابر حوادث و بحران‌ها به کمک ظرفیت سازی و توانمندکردن جوامع محلی با افزایش کمی و ارتقای سطح آموزشی در خانه‌های هلال در مناطق روستایی و کم‌برخوردار شهری و  آماده‌سازی اعضای این خانه‌ها برای واکنش اضطراری در برابر بحران‌ها و آگاه سازی و توانمندسازی جوامع محلی و روستایی را از اهداف برگزاری این کمپین برشمرد.

شریفی سده استفاده از بازی‌های آموزشی برای کودکان را از تدابیر آموزشی در این دوره ها عنوان کرد و گفت: یکی از تفاوت‌های این کمپین با طرح های اجرا شده قبلی استفاده از بازی در آموزش کودکان است. به عنوان مثال از بازی مارو پله برای شناخت کودکان از مخاطرات و آموزش بهترین واکنش آن‌ها در هنگام سانحه استفاده شده است.

وی افزود: همچنین در این کمپین ترغیب عمومی جامعه به واکسیناسیون به سرفصل‌های آموزشی خانه‌های هلال اضافه می‌شود.

کد خبر: 41835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =