نمایشگاه‌های هنری پایتخت؛ در اولین هفته زمستان

گالری های تهران در اولین هفته از فصل زمستان، میزبان آثار هنرمندانی در حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی هستند.

به گزارش آتیه آنلاین، این روزها به دنبال واکسیناسیون عموم مردم، گالری ها با رعایت پروتکل ها تلاش می کنند با برپایی نمایشگاه های حضوری و مجازی به حیات خود ادامه دهند. از روز جمعه نیز نگارخانه‌های تهران با نمایش آثار هنرهای تجسمی در رسانه‌هایی همچون عکس، حجم، خوشنویسی و نقاشی میزبان علاقه‌مندان هستند. گزارش پیش‌رو شرحی است از فعالیت گالری‌ها و موزه های هنری که امکان بازدید از آن‌ها فراهم است.

گالری اعتماد میزبان ۲ نمایشگاه انفرادی نقاشی

نمایشگاه انفرادی «فانتزی» به آثار سعید نودهی اختصاص دارد که جمعه ۳ دی ماه افتتاح شده و تا ۲۱ دی ماه در گالری اعتماد ۱ ادامه دارد. دیگر نمایشگاهی که این روزها در معرض تماشا قرار دارد نمایشگاه انفرادی طلوع ناصری به نام «توشه» است.

این‌ نمایشگاه نقاشی تا ۲۱ دی ماه در گالری اعتماد ۲ برپا است. علاقه‌مندان می توانند برای تماشای این آثار همه‌روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ به نشانی تهران، میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی، پلاک ۲۵ مراجعه کنند.

آثار محمد احصایی در نگارخانه ویژه

«معماری حرف‌ها و کلمه‌ها» مجموعه‌ای از آثار درخشان استاد محمد احصایی است که برای نخستین بار بازنشر شده و در نگارخانه ویژه به نمایش درمی‌آید. در  این نمایشگاه گزیده‌ای از آثار استاد محمد احصایی، هنرمند شهیر ایرانی از ۵ تا ۱۷ دی‌ماه در نگارخانه ویژه به نمایش درمی‌آید. این نمایشگاه در واقع مجموعه‌ای منتخب از آثار درخشان استاد محمد احصایی هنرمند پرآوازه ایران در جهان است که توسط امراله فرهادی آردکپان، علیرضا مصطفی‌زاده ابراهیمی و مجید عباسی گردآوری و به صورت انحصاری بازنشر و در نگارخانه ویژه به نمایش گذاشته شده است.

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ به خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی، خیابان سوم، ضلع جنوب غربی میدان سوم، پلاک  ۵ نگارخانه ویژه مراجعه کنند.

«سرو ایرانی» در فرهنگسرای نیاوران

وﻳﮋه برنامه فرهنگی هنری سرو ایرانی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد ﺣﺎج ﻗﺎﺳﻢ سلیمانی و شهدای مقاومت از ۱۳ دی ماه لغایت ۱۷ دی ماه و به مدت پنج روز در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. این ویژه برنامه ادای احترامی است از سوی جامعه هنری کشور به مقام والای سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت که از دوشنبه سیزدهم تا هفدهم دی ماه و به مدت پنج روز با حضور هنرمندان صاحب نام در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد. در طول این پنج روز علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۰ الی ۱۸ از بخشهای متنوع نمایشگاه شامل آثار حجمی، نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، پوستر و... با موضوع شهید سلیمانی و شهدای مقاومت دیدن نمایند. همچنین در این مدت تعدادی از هنرمندان صاحب نام نقاش و خوشنویس بصورت کارگاهی به خلق اثر پرداخته و با علاقه مندان تبادل نظر خواهند کرد.

نگاهی متفاوت به خیابان انقلاب در گالری آریا

گالری آریا نیز از جمعه ـ دهم دی‌ ماه ـ به مدت سه هفته میزبان نمایشگاه گروهی عکس «انقلاب؛ پوشه­ ی سوم» خواهد بود. «انقلاب، پوشه‌ی سوم»، سومین پوشه از سری مجموعه­‌های خیابان­ های تهران است. دو پوشه­ ی قبلی تحت عنوان «ولیعصر؛ پوشه‌ی اول» و «شریعتی، پوشه­ ی دوم» در سال­ های ۹۷ و ۹۸ به نمایش درآمده­‌اند. افتتاحیه‌ی این نمایشگاه، با یک سال تاخیر و گذر از پیک پاندمی کرونا، جمعه ۱۰ دی‌ماه در گالری آریا برگزار می‌شود و تا جمعه اول بهمن ماه ادامه دارد. هنرمندان این پوشه نگین فیروزی، سبا صفایی، نگار محسنی، هدیه خزائی، ثنا احمدی­زاده، فرزانه رضایی، پارمیس حکیمی، کاوه زهدی، عرفانه روزگرد، گلناز زیبنده‌خو، امیرهادی شیرازی، یاسمین وفایی، سحر خزائی، امین وزیری، امیربهادر بیات و مهران خوش‌نویس هستند.

 علاقه‌مندان می‌توانند هر روز، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری آریا به نشانی: خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه دکتر بهشتی، کوی زرین، پلاک ۱۰ مراجعه کنند.

ما چیزی نیستیم جز سایه و خاکستر در گالری آتبین

نمایشگاه گروهی «استخوان» با کیوریتوری بهار رنجبر از جمعه ۲۶ آذر ماه در گالری آتبین افتتاح شده است و تا سه‌شنبه ۷ دی ماه ادامه دارد. هنرمندان حاضر در این نمایشگاه عبارتند از فریدون امیدی، راضیه ایران‌پور، حمید جبلی، ساوالان جماعتی، علیرضا چلیپا، ویدا حیدرزاده، سعید خاکسار، مهدیه راد، پیمان رحیمی زاده، بهار رنجبر، لیلا سبیانی، نوشین شریفات، جلال شهابی، صادق فرهادیان، لیلا فلاح، سارا کاوه، ابراهیم گنجیان، کوشا موسوی و مهدی میرباقری. در بیانیه این نمایشگاه نوشته است: «ما چیزی نیستیم جز سایه و خاکستر…

آنجا که لایه های پوست و گوشت به کنار می‌روند

آنجا که جز مشتی خاکستر چیزی باقی نمی ماند

ورای ماهیت فردی

آنجا، همانجاست…

استخوان… مغز استخوان

بی تغییر و ماندگار

در کامل‌ترین و بدوی ترین شکل ممکن… »علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ با مراجعه به گالری آتبین واقع در تهران، خیابان ولی عصر قبل از چهارراه پارک وی کوچه خاکزاد پلاک ۴۲ از این‌ نمایشگاه بازدید کنند.

نقاشی‌های نوید ظفر علیزاده در ایرانشهر

نمایشگاه «نقاشی‌های نوید ظفر علیزاده» در گالری ایرانشهر برپاست. این نمایشگاه به نشانی تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۱/۶۹ تا تاریخ ۱۰ دی ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.

بهار ناتمام در گالری جاوید

نمایشگاه آثار وحیده میرزا خانلو با عنوان بهار ناتمام تا ۳ دی در گالری جاوید برپاست. این نمایشگاه به نشانی میدان فاطمی، خیابان جویبار، خیابان زرتشت غربی کوچه یزدان، پلاک ۱۷، واحد۱، همه روزه به جز روزهای یکشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

نابهنگام در گالری شکوه

نمایشگاه آثار سمیه محرمی با عنوان نابهنگام ۲۶ آذر تا ۶ دی در گالری شکوه برپاست. این نمایشگاه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه‌امیر نوری، پلاک ۱۹، همه روزه به جز روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

کد خبر: 41007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =