سامانه جامع کاریابی؛ ابزار ارتباط کارجو و کارفرما

سامانه جامع کاریابی تحت عنوان "سامانه جامع خدمات اشتغال کشور" هفته گذشته توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای برقراری ارتباط بین نیروی کار و کارفرما و در راستای کمک در تحقق سیاست اشتغال میلیونی دولت سیزدهم راه‌اندازی شد.

به گزارش آتیه آنلاین، دولت برای حرکت در میسر ایجاد میلیونی فرصت‌های شغلی و جبران خلاء اشتغال برای کارجویان و همچنین ساماندهی اشتغال و برقراری توزان در بازارکار، نیازمند ابزار و برنامه‌هایی با ضمانت اجرایی است که سامانه جامع کاریابی در راستای معرفی نیروی کار به کارفرمایان و کارآفرینان و بدنبال آن، نیازسنجی کارفرما و انتخاب نیروی کار مورد نیاز، نقش قابل توجهی ایفا خواهد کرد.

در دهه‌های اخیر موسسات مشاوره اشتغال و کاریابی‌ها بخشی از نیاز ارتباطی نیروی کار و کارفرمایان را در راستای تامین نیروی کار برای کارفرما و کسب فرصت‌های اشتغال برای کارجویان بر عهده داشتند که خروجی نسبتاً مناسبی در این حوزه وجود دارد و این موسسات بخشی از مسائل مرتبط با این حوزه را در اختیار داشتند و در واقع سامانه جامع کاریابی در فضایی گسترده‌تر، اطلاعات جامعی از کارفرمایان و نیاز آنها به نیروی کار و همچنین کارجویان و ظرفیت‌ها و استعداد آنها را فراهم کرده و امکان بهره‌مندی دوطرفه از این شرایط را موجب خواهد شد.

سامانه جامع کاریابی در مسیر اشتغال میلیونی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر از راه‌اندازی سامانه جامع کاریابی داد و می‌گوید: این سامانه برای معرفی کارجویان به کارفرمایان و تحقق ایجاد اشتغال یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفری راه اندازی شده است.

حجت‌الله عبدالملکی در حاشیه نشست شورای عالی اشتغال با بیان اینکه این سامانه به نشانی https://samka.mcls.gov.ir و بر روی سامانه وزارت تعاون از امروز راه اندازی شد، اظهار داشت: در این سامانه کارجویان وارد می شوند و اطلاعات تحصیلی و مهارتی خود را بارگزاری می کنند و کاریابی ها دسترسی به این سامانه دارند تا زمینه اشتغال افراد را فراهم کنند.

عبدالملکی با اشاره به این که بسیاری از کارفرمایان مشکل خود را دسترسی نداشتن به کارجویان مورد نیاز عنوان می کردند، گفت: همزمان کارجویان فراوانی بیکار بودند که با این سامانه این مشکلات رفع می شود و این سامانه آماده ارتباط بین نیروی کار و کارفرمایان است.

نیاز کارفرمایان به ۵۰۰ هزار نیروی کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که در حال حاضر کارفرمایان نیازمند حضور ۵۰۰ هزار نیروی کار هستند، از کارفرمایان خواست  با تمام استانداردها نیروهای مورد نیاز خود را در سامانه ثبت کنند و در واقع این یک بازار هوشمند بین کارجو و کارفرماست که باعث اتصال این دو مجموعه به یکدیگر می شود.

عبدالملکی در ادامه با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: تعداد زیادی نیروی کار مهارت لازم مورد نیاز کارفرمایان را ندارد و در این مرحله سازمان آموزش فنی و حرفه ای به کارجویان ارائه مهارت ها را پیشنهاد می‌کند و در واقع این بازار با ارتباط بین کارفرما، کارجو و مهارت های فنی و حرفه ای شروع می شود که امیدواریم باعث اشتغالزایی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که اجرای اطلس الگوهای اشتغالزایی کشور از مهمترین مباحث نشست بود، بیان داشت: ۱۷۰ الگو در این اطلس تدوین شده است تا با همکاری ۷۱ دستگاه بخش دولتی و بخش خصوصی اجرایی شود و طبق برنامه‌ریزی های انجام شده، ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل تا پایان سال ۱۴۰۱ محقق خواهد شد.

وی همچنین با بیان این که ۲۱۵ هزار فرصت شغلی تا به امروز در قالب سیاست‌های اشتغالزایی دولت سیزدهم ایجاد شده است، گفت: در نهایت در ۶ ماهه امسال ۴۱۵ هزار اشتغال ایجاد شده است و امیدواریم تا پایان سال به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار فرصت شغلی ارتقاء یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به اینکه برای منابع این زیست بوم ملی اشتغال، ۳۲ هزار میلیارد تومان در بخش هزینه‌ای و ۱۶۰ میلیارد تومان هم تسهیلات مطرح شد، اظهار داشت: این سیاست‌ها برای تحقق هدفگذاری یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی از شهریور ماه امسال تا شهریور ماه ۱۴۰۱ ایجاد تدوین شده است.

برقراری ارتباط کاریابی‌ها و کارفرمایان با سامانه جامع کاریابی

"محمود کریمی بیرانوند" سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صفحه شخصی خود در توییتر از آغاز به‌کار سامانه جامع کاریابی بر روی وبسایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: بحمدالله امروز سامانه جامع کاریابی بر روی وبسایت وزارت مردم قرار گرفت؛ توجه به این نکته ضروری است که مخاطب اولیه این سامانه، موسسات کاریابی و سپس کارفرمایان عزیز برای ثبت فرصت های شغلی هستند.

وی همچنین تاکید کرد: عزیزان کارجو برای ثبت اطلاعات خود عجله نکنند تا اطلاعات موسسات و کارفرمایان تکمیل شود.

کد خبر: 40728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =